کد خبر: 42502
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 مهر 1399 - 11:30

داخلی

»

کتاب

شماره جدید نشریه «شیرازه کتاب» منتشر شد

منبع : مجمع ناشران انقلاب اسلامی
مجمع ناشران انقلاب اسلامی شماره جدید نشریه «شیرازه کتاب»  را با عنوان «هشت سال جنگ، یک قرن روایت» منتشر کرد.
شماره جدید نشریه «شیرازه کتاب» منتشر شد

به گزارش لیزنا، مجله شیرازه کتاب در بخش «خانواده نشر» به معرفی انتشارات حماسه یاران پرداخته و علاوه بر انتشار مهم‌ترین اخبار و رویدادهای حوزه کتاب طی دو ماه گذشته، گزارشی از پویش «سفیر حسین» که با همکاری کتابشهر ایران، انجمن کتاب‌فروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مرکز رسانه‌ای شیرازه برگزار شد، منتشر کرده است.

پرونده ویژه این شماره از مجله به مطالبه «صدبرابری شدن آثار دفاع مقدس» پرداخته است. در این بخش، ابتدا نگاهی گذرا به آثار مورد توجه رهبر انقلاب در حوزۀ دفاع مقدس شده و در ادامه، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، محمدحسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، علی ناظری رئیس هیئت‌مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس، گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس، مازیار حاتمی مدیر انتشارات 27 بعثت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی نورایی مدیر انتشارات دارالحضاره لبنان و مجید جعفری‌اقدم مدیر آژانس ادبی پل به گفت‌وگو نشسته است.

علاوه بر این، مقالاتی از مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس شیرازی فعال حوزه ادبیات پایداری، علیرضا کمیلی دبیر انجمن امت واحده، فرزانه قلعه‌قوند معاون پژوهشی مؤسسه پیام آزادگان و فاطمه ترکاشوند فعال و خبرنگار فرهنگی نیز به رشته تحریر درآمده و راهکارهای تحقق این مطالبه مهم رهبر انقلاب بررسی شده است.

در بخش «طعم کتاب» علاوه بر سری ششم «نکته‌هایی برای نوشتن» که فاطمه سلیمانی ازندریانی آن را نگاشته است، نگاهی هم به کتاب‌های «اتاقی که در آن اتفاق افتاد»، «ماجرای عجیب یک جشن تولد»، «ایهام» و «ابوباران» شده است. در پایان این بخش نیز بسته پیشنهادی سامانه کارشناسی مجمع ناشران انقلاب اسلامی در خصوص دفاع مقدس به مخاطبان ارائه شده است.

نویسندگان «کافه شیرازه» در این شماره، یادداشت‌های خود را به دفاع مقدس و راه‌های افزایش تولیدات این حوزه اختصاص داده‌اند. در این شماره، «کافه شیرازه» میزبان یادداشت‌هایی از حسین کاجی، محمدعلی مرادیان، مهدی محمدخانی، جواد شادانلو، مهدی بوشهریان، محمدمهدی شیخ‌صراف، مصطفی وثوق‌کیا، عاطفه جعفری، میثم رشیدی مهرآبادی، شهلا پناهی، حسین زحمتکش و فاطمه سادات محمودیان بوده است.

در بخش پایانی مجله «شیرازه کتاب»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا زائری و وحید یامین‌پور به معرفی سه کتاب خوب در حوزه دفاع مقدس پرداخته‌اند و آن‌ها را به مخاطبان پیشنهاد داده‌اند.

گفتنی است مجله شیرازه کتاب به سردبیری مهدی سلیمانی تولید و منتشر می‌شود.

علاقه مندان برای تهیه نسخه فیزیکی نشریه شیرازه کتاب می‌توانند با شماره 09396067731 تماس بگیرند.

برچسب ها :