کد خبر: 43469
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 اسفند 1399 - 17:43

داخلی

»

کتاب

خاتون عشق به چاپ دوازدهم رسید

منبع : انتشارات قدیانی
خاتون عشق اثر زهرا زواریان در نوبت چاپ دوازدهم تجدید چاپ شد.
خاتون عشق به چاپ دوازدهم رسید

به گزارش لیزنا،‌ خاتون عشق، داستان زندگی نرجس خاتون، مادر گرامی امام زمان (عج)، برای نخستین بار در سال 1380 منتشر شد. از این کتاب در اولین دوره مسابقه کتاب امام زمان (عج) تقدیر شده است.

زهرا زواریان، این کتاب را در صد صفحه و سه فصل تنظیم کرده است. فصل اول به حضور ملیکه (حضرت نرجس) و کنیزان و اسیران رومی در کشتی مسلمانان پرداخته است. در فصل دوم، مراسم ازدواج ملیکه را به تصویر کشیده و در فصل سوم، حضور اسیران رومی در بازار فروش برده و خریداری شدن او توسط یار امام هادی (ع) را بیان کرده است.

مهم ترین ویژگی کتاب، پای بندی آن به تاریخ است، به طوری که با مراجعه به متون معتبر -که فهرست آن ها در انتهای کتاب آمده است- متوجه خواهید شد که در اصل ماجرا، هیچ دخل و تصرفی صورت نگرفته است.

زهرا زواریان، زندگی نرجس خاتون را با بهره گیری از عناصر داستان، بازنویسی کرده است. هنر ایشان جمع کردن این مستندات پراکنده، در قالبی داستانی، زیبا و شیرین بوده است، به طوری که خواننده از خواندن کتاب خسته نمی شود.

خاتون عشق، داستانی عاشقانه با درون مایه مذهبی است؛ عشقی که ملیکه، شاهزاده سیزده ساله روم را از وطنش تا بغداد و سامرا به دنبال خود می کشد. داستانی سر راست، در حجمی کم که هیچ پیچیدگی خاصی در زبان، نثر و روایت ندارد. تصویرسازی های آن ملموس است و مطالعه آن برای نوجوانان و جوانان، خالی از لطف نیست.

انتشارات قدیانی کتاب خاتون عشق را در نوبت چاپ دوازدهم با قیمت 12000 تومان روانه ی بازار کتاب کرد.