کد خبر: 44166
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 مرداد 1400 - 14:06

داخلی

»

کتاب

اعلام برگزیدگان جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره

منبع : روابط عمومی جشنواره فرهنگی‌هنری «فرفره»
جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره «کودکان و دوران کرونایی» با اعلام برگزیدگان در چهار بخش داستان کوتاه، شعر، نقاشی و عکاسی، به کار خود پایان داد.
اعلام برگزیدگان جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره

به گزارش لیزنا، در اولین دوره این رویداد بیش از 400 اثر در چهار بخش داستان‌های کوتاه، شعر، عکس و نقاشی‌ به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و اعضای هیأت انتخاب بر اساس قوانین جشنواره، گروه‌بندی سنی صاحبان آثار، ارتباط با موضوع محوری جشنواره و همچنین سطح کیفی، 10 اثر در بخش داستان کوتاه بزرگسال، 10 اثر در بخش داستان کوتاه کودکان و نوجوانان، 10 اثر در بخش شعر بزرگسال، 6 اثر در بخش شعر کودکان و نوجوانان، 8 اثر در بخش نقاشی خردسال، 22 اثر در بخش نقاشی کودکان، 9 اثر در بخش نقاشی نوجوانان و 15 اثر در بخش عکاسی بزرگسالان و 26 اثر در بخش عکاسی کودکان و نوجوانان را واجد شرایط برای مرحله داوری شناختند.

سپس هیأت داوران جشنواره فرفره شامل فریدون عموزاده خلیلی (رئیس هیئت داوران)، علی خانجانی(داوری بخش شعر و داستان) و علیرضا کریمی‌صارمی (داوری بخش عکس) و  معصومه یزدانی (داوری بخش شعر و داستان) و زهرا موسوی (داوری بخش شعر) و هدی حدادی (داوری بخش نقاشی)، پس از بازبینی، بررسی و قرائت آثار منتخب، بر اساس محتوا و قرابت موضوعی با محور اصلی جشنواره و ازریابی‌های فنی، تخصصی و برگزاری جلسات، آثار برگزیده و شایسته تقدیر را مشخص کردند.

این رویداد با موضوع محوری «کودکان و دوران کرونایی» در دی‌‌ماه 1399 فراخوان خود را با توجه به اهمیت این دوران تاریخی با هدف فرهنگ‌سازی، آموزش ارزش‌ها، هنجارها، الگوهای زیست‌اجتماعی و بهبود سبک زندگی کودکان و نوجوانان با همکاری ماهنامه «قلک» و سازمان‌ها و موسسات فرهنگی و اقتصادی برگزار شد.

برگزیدگان اولین دوره جشنواره فرفره بدین شرح است:

*بخش داستان:

برگزیده گروه سنی کودکان: زینب محمدی مقانک

برگزیده گروه سنی بزرگسالان: به صورت مشترک زهرا شاهی فاطمه سرمشقی

شایسته تقدیر گروه سنی کودکان: به صورت مشترک مریم قنبرنژاد محمدامین حیدری

شایسته تقدیر گروه سنی بزرگسالان: سمیرا قیومی

*بخش شعر:

شایسته تقدیر گروه سنی بزرگسالان: به صورت مشترک سمیه تورجی سمیه بابایی

*بخش نقاشی:

برگزیده گروه سنی خردسال: هستی سعیدی

برگزیده گروه سنی کودکان: سینا مددی

برگزیده گروه سنی نوجوان: حجت الهام‌بخش

شایسته تقدیر گروه سنی خردسال: ریحانه بهداروند

شایسته تقدیر گروه سنی کودکان: آترین افشاری توانا

شایسته تقدیر گروه سنی نوجوان: سارا آبای‌فینی

*بخش عکاسی:

برگزیده گروه سنی کودکان: سارا پاکدل

برگزیده گروه سنی بزرگسالان: پرسا پزشکیان

شایسته تقدیر گروه سنی کودکان: فاطمه عبادی

شایسته تقدیر گروه سنی بزرگسالان: عباس رحمانی

لازم به ذکر است با وجود برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر اختتامیه اولین دوره جشنواره فرفره و دعوت از تمامی برگزیدگان و منتخبین این دوره، با توجه به تصمیم شورای سیاست‌گذاری و مدیران اجرایی جشنواره، در شرایط کنونی به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرارگیری در پیک پنجم و همچنین لزوم رعایت تمامی وارد بهداشتی، این رویداد اختتامیه حضوری نخواهد داشت. بر این اساس منتخبین محترم برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت و شبکه‌های اجتماعی جشنواره به نشانی www.capf.ir و @capf.ir مراجعه کرده یا با دبیرخانه این رویداد تماس بگیرند تا از نحوه دریافت جوایز خود مطلع شوند.

در پایان جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره ضمن تشکر از همه هنرمندان، نویسندگان و شاعرانی که با ارسال آثارشان به دبیرخانه جشنواره فرفره در جهت ایفای مسئولیت‌ اجتماعی و توجه به موضوعات و مسائل روز واکنش نشان دادند تشکر کرده و اقدامات آنان را ارج می‌نهد.