کد خبر: 44476
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 مهر 1400 - 14:22

داخلی

»

کتاب

نشست نقد و بررسی کتاب «پروای دیگران» برگزار می‌شود

منبع : شهر کتاب
نشست هفتگی شهر کتاب به نقد و بررسی کتاب «پروای دیگران» نوشته مریم نصراصفهانی اختصاص دارد که با حضور دکتر علی اصغرمصلح، دکتر سیده زهرا مبلغ و دکتر مریم نصراصفهانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.
نشست نقد و بررسی کتاب «پروای دیگران» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، به تازگی کتاب «پروای دیگران» به قلم دکتر مریم نصراصفهانی و به همت انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است.

نظریه اخلاق پرواداری یا همان اخلاق مراقبت، از نظریات جدید در حوزه‌ی فلسفه‌ی اخلاق است که اغلب نظریه‌پردازان آن را فیلسوفان زن آمریکایی تشکیل داده‌اند. این رویکردِ نظری به اخلاق تلاش می‌کند با آغاز از تجربیات زنان در خانه و خانواده، که اغلب نادیده گرفته یا بی‌ارزش دانسته شده‌اند، فهم نوینی از اخلاق، آرمان و ارزش‌های اخلاقی ارائه دهد. کتاب حاضر کوشیده است ضمن معرفی این نظریه در متن تاریخی و فلسفی‌اش(ارزش‌های آن و بینش‌های نویی که ارائه می‌دهد)، به جدی‌ترین انتقادات وارد بر آن نیز نگاهی داشته باشد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۷ مهر ساعت ۱۱ صبح به نقد و بررسی کتاب «پروای دیگران» نوشته مریم نصراصفهانی اختصاص دارد که با حضور دکتر علی اصغرمصلح، دکتر سیده زهرا مبلغ و دکتر مریم نصراصفهانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.