کد خبر: 44802
تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 آذر 1400 - 18:59

داخلی

»

کتاب

نشست «سفارشی نویسی در ادبیات کودک» برگزار می شود

منبع : لیزنا
اولین نشست از مجموعه نشست های تخصصی گروه ادبیات کودک ونوجوان دانشگاه شهید بهشتی با همکاری شبکه مروجان کتابخوانی کشور روز دوشنبه پانزدهم آذرماه برگزار می شود.
نشست «سفارشی نویسی در ادبیات کودک» برگزار می شود

به گزارش لیزنا،  اولین نشست از مجموعه نشست های تخصصی گروه ادبیات کودک ونوجوان دانشگاه شهید بهشتی با همکاری شبکه مروجان کتابخوانی کشور، کتابخانه شقایق و با موضوع «سفارشی نویسی در ادبیات کودک (آسیب ها و ظرفیت ها)» روز دوشنبه پانزدهم آذرماه؛ ساعت 15 در محل فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.

در این نشست که اساتید و کارشناسان حوزه ادبیات کودک در آن حضور دارند به ظرفیت ها وآسیب های پدیده مهم و بحث برانگیز «سفارشی نویسی در ادبیات کودک» پرداخته و چالش هایی که پیش روی نویسندگان وناشران و دست اندرکاران این حوزه است واکاوی خواهد شد.

 این گفتگو، اولین گام در این مسیر خطیر است و بنا دارد با نگاه و رویکردی‌کارشناسانه و دقیق به فرآیند تولید، انتشار و تداوم آثاری که مناسب گروه سنی کودک و نوجوان اند بپردازد. در شرایط کنونی کشور که ناشران و دست اندرکاران حوزه نشر با بحران های طاقت فرسای نشر دست و پنجه نرم می کنند، «سفارشی نویسی» تا حدود زیادی پررنگ‌تر شده است. رسالت و هدف ادبیات کودک تجلی وآشکارکردن تصاویر واقعی و حقیقی از رویدادهایی است که همه در زندگی تجربه می کنند. وظیفه و رسالت‌پدیدآورندگان آثار کودک و نوجوان نیز نشان دادن واقعیتهای زندگی است بابروندادهای متنوع و مختلف آن. این که در این شرایط، سفارشی نویسی چگونه و تا چه اندازه می تواند به ادبیات کودک کمک کند یا آسیب بزند نیاز به نشست هایی دارد که در آن کارشناسان، منتقدان و نویسندگان و ناشران از زوایای مختلف، دیدگاه هایشان را مطرح نمایند. 

این نشست روز دوشنبه پانزدهم آذرماه؛ ساعت 15 در محل فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.