کد خبر: 46370
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 شهریور 1401 - 09:49

داخلی

»

کتاب

توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه نسخ خطی

منبع : موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رئیس انستیتو نسخ خطی آکادمی علوم روسیه دیدار و از گنجینه نسخ خطی این مجموعه بازدید کرد.
توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه نسخ خطی

به گزارش لیزنا، یاسر احمدوند در سفر به سن‌پطرزبورگ، با رئیس انستیتو نسخ خطی آکادمی علوم روسیه و چند تن از ایران‌شناسان و اسلام‌شناسان برجسته روسیه دیدار و از گنجینه نسخ خطی این مجموعه بازدید کرد.

در ابتدای این دیدار، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری نسخ خطی به‌عنوان گنجینه بشری، گفت: در این زمینه تجربیات ارزشمندی به‌ویژه برای ترمیم نسخ خطی و نسخه‌شناسی در ایران وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های در اختیار روسیه به‌ویژه در این مجموعه می‌تواند برای همکاری‌های مشترک مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه حمایت های لازم را خواهد داشت. 

وی همچنین پس از دریافت گزارش دکتر ایرینا پاپووا؛ رئیس انستیتو نسخ خطی آکادمی علوم روسیه، برای همکاری در زمینه کارشناسی نسخه‌شناسی و مرمت نیز اعلام آمادگی کرد.

در بخش دیگری از این دیدار، دو تن از شخصیتهای برجسته ایران‌شناس و اسلام‌شناس روسی به ارائه گزارش فعالیت‌ها، اقدامات پژوهشی و علمی و همچنین نقطه‌نظرات خود پرداختند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور افتتاح غرفه ایران و رونمایی از ترجمه روسی تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب روسیه به این کشور سفر کرده بود، در این سفر با تعدادی از مدیران و شخصیتهای فرهنگی روسیه دیدار و از چند مرکز فرهنگی بازدید کرد.