کد خبر: 45582
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 01 ارديبهشت 1401 - 05:44

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

کنفرانس «چرا آرشیوسازی وب!» آنلاین برگزار می شود

منبع : لیزنا
کنفرانس سالانه آرشیو وب در روزهای 24 و 25 مِی 2022 (3 و 4 خرداد 1401) با عنوان «چرا آرشیوسازی وب!» برگزار خواهد شد.
کنفرانس «چرا آرشیوسازی وب!» آنلاین برگزار می شود

به گزارش لیزنا، کنسرسیوم بین‌المللی حفاظت اینترنت از سال ۲۰۰۷، این کنفرانس را با همکاری کشو‌رهای عضو برگزار می‌کند. کنفرانس امسال با همکاری کتابخانۀ کنگره، طی 17 نشست در بخش‌های ارائۀ تجربه، پوستر و توضیحات تکمیلی، و ایده‌های یک دقیقه‌ای برگزار می‌شود. این کنفرانس امسال هم همانند سال گذشته آنلاین برگزار می‌شود و شرکت در آن رایگان است.

شیوه برگزاری این کنفرانس به این ترتیب است که پنلیست‌‌ها ویدئوهای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای خود را حدود10روز پیش از کنفرانس در فضای Vimeo بارگذاری‌ می‌کنند تا شرکت‌کنندگان قبل از برگزاری کنفرانس ببینند. در روز کنفرانس، دبیر پنل با پیش‌فرض ِدیده‌شدنِ ویدئوها قبل از برگزاری پنل، از ارائه‌دهندگان می‌خواهد در ۵ دقیقه کارشان را توضیح دهند و بقیه زمان پنل به پرسش و پاسخ اختصاص داده می‌شود.

علاقمندان می‌توانند در این آدرس برنامه کنفرانس و اطلاعات نشست ها را مرور کنند و چکیده‌های هر نشست و پوسترها را در اینجا مطالعه کنند.

در بخش پوستر و توضیحات تکمیلی، پوستر ساناز باغستانی، دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه الزهراء پذیرقته شده و در نشست سیزدهمِ این کنفرانس، در روز 25 می(4 خرداد) ارائه خواهد شد.

عنوان پوستر Access Functionalities and Different Automatically Generated or Manually Created Metadata: Worldwide Experiences است که بخشی از یافته‌های رساله دکتری وی به راهنمایی دکتر سعید رضایی‌شریف‌آبادی و مشاوره دکترفریبرز خسروی است.

علاقمندان به حضور در این کنفرانس می‌توانند با مراجعه به وبگاه کنسرسیوم بین‌المللی حفاظت اینترنت برای هریک از روزهای 24 و 25 مِی ثبت‌نام کنند.

 

خبرنگار: مهسا فردحسینی