کد خبر: 46382
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 شهریور 1401 - 14:32

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

توضیحات وزارت فرهنگ و ارشاد درباره واگذاری مدیریت کتابخانه‌های کانون پرورش فکری

منبع : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
در پی انتشار خبری در خصوص نامۀ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واگذاری مدیریت کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه های عمومی کشور، این وزارت خانه توضیحاتی را منتشر کرد.
توضیحات وزارت فرهنگ و ارشاد درباره واگذاری مدیریت کتابخانه‌های کانون پرورش فکری

به گزارش لیزنا، در پی انتشار خبری در خصوص نامۀ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واگذاری مدیریت کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نکاتی به منظور تنویر افکار عمومی اعلام می شود:

1.  مجموعۀ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از ذخایر فرهنگی ارزشمند حوزۀ فرهنگ و هنر کشور عزیزمان و در  دهه‌های مختلف محملی برای اعتلای فعالیت های فرهنگی سازنده بوده است.

2. تقویت – حمایت و کمک همه جانبه -  کانون پرورش فکر ی کودکان - استفاده از ظرفیت همه بخش های فرهنگی هنری برای هم افزایی با این کانون  اهتمام جدی وزارت ارشاد به عنوان متولی سیاستگذار و مرجع فعالیت های فرهنگی در دولت است.

3. وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خود عضو مجمع عمومی این کانون بوده و در کنار دیگر اعضای مجمع عمومی، به ویژه وزیر محترم آموزش و پرورش وظیفۀ سیاستگذاری و نظارت کلان بر این نهاد را بر عهده دارد.

4.از ویژگی های مثبت دولت مردمی، هماهنگی کامل میان وزرا و وزارتخانه ها و همدلی برای حل مشکلات است.

5. در این خصوص، نظر کارشناسی وزارت فرهنگ به تمامی دستگاه های ذینفع ارسال و سپس در کمیته و کمیسیون تخصصی مورد بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت.

6. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن آنکه انتشار یک گزارش کارشناسی را که هنوز فرایند بررسی های قانونی خود را حتی در کمیته و کمیسیون های تخصصی دولت نیز شروع نکرده، عملی نادرست می داند و جوسازی ها و انتشار اخبار دروغین نظیر تعطیلی و انحلال کتابخانه های کانون را نیز عملی غیر اخلاقی و در عین حال متوقع از سوی برخی جریان ها می داند، تأکید می کند اصل درخواست برای حمایت بیشتر، تقویت و هم افزایی جریان فرهنگی و اصیل و ترویج کتابخوانی بوده است و هر تصمیمی در حوزۀ فرهنگی دولت مردمی به پشتوانه کسب دیدگاه ها و نظرات کارشناسی دلسوزان و خبرگان اتفاق می افتد که موضوع اخیر نیز تابعی از این رویکرد کلان است.

7.خدمات و  زحمات بی شائبه همکاران عزیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شایسته تقدیر بوده و بیان  دیدگاه های دلسوزانه موافق یا مخالف با اصل این پیشنهاد، موجب بهره مندی بیشتر دستگاه های فرهنگی از نظرات کارشناسی و تخصصی عرصه فرهنگ می شود.