کد خبر: 46883
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 دی 1401 - 15:06

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

گسترش همکاری‌های مشترک کتابخانه ملی و کتابخانه آيت‌الله مرعشی نجفی

منبع : لیزنا
علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حجت‌الاسلام سیّدمحمود مرعشی نجفی رئیس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی دیدار و گفتگو کرد.
گسترش همکاری‌های مشترک کتابخانه ملی و کتابخانه آيت‌الله مرعشی نجفی

به گزارش لیزنا، علیرضا مختارپور در دیدار با حجت‌الاسلام سیّدمحمود مرعشی نجفی، بر استفاده از ظرفیت های مشترک این دو نهاد فرهنگی و گسترش همکاری های فیمابین تاکید کرد.

توجه به حفظ میراث معنوی و حفاظت از نسخ خطّی و کتاب های نفیس و قدیمی، بهره­ گيری از منابع اطلاعاتی، ظرفيت­ها و فرصت­های پژوهشی و مطالعاتی، مبادله و اهدای نسخ ارزشمند به منظور غنی سازی منابع و دسترسی به منابع اطلاعاتی برای غنا بخشیدن به داشته های فیمابین، ازجمله موضوعات مطرح شده در دیدار رؤسای کتابخانه ملی ایران و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی بود.

لازم به توضیح است کتابخانه آیت الله مرعشی توسط حضرت آیت الله سیّد شهاب الدین مرعشی نجفی عالم ربانی و خدمتگذار کم نظیر کتاب و کتابخوانی در سال 1353 و در شهر مقدس قم تاسیس شده است. ایشان در طول سال ها حیات پربرکت خود به جمع آوری کتب و نسخ خطّی همت گمارد. این کتابخانه بزرگترین کتابخانه از نظر حجم ذخایر نسخ خطّی ایران و سومین کتابخانه بزرگ در جهان اسلام به شمار می رود.