کد خبر: 48000
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آبان 1402 - 09:47

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
دبیر اجرایی همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» با بیان اینکه نتایج داوری در ۲۵ اسفند اعلام می شود، گفت: این همایش در روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در قم و تهران برگزار می‌شود.
همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، عیسی زارعی دبیر اجرایی همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» در نشست خبری این همایش که در دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد با اشاره به محورهای این همایش گفت: این همایش در چهار محور مبانی و نظریه‌ها، فرصت‌ها و چالش‌ها، کارکردها و مسائل نوظهور و آینده‌  برگزار می‌شود.

مدیر پژوهش دانشکده دین و رسانه (دانشگاه صداوسیما) به محورهای همایش اشاره کرد و گفت: دین، فرهنگ و نظامات رسانه‌ای؛ دین، جهانی شدن و رسانه‌های نوین؛ دین و زیبایی‌شناسی رسانه های نوین؛ زبان دین و زبان رسانه‌های نوین؛ دین دیجیتال و رسانه‌های نوین؛ روش‌شناسی مطالعات دینی و رسانه‌های نوین؛ فرصت‌ها و چالش‌های دین در رسانه‌های نوین؛ چالش‌های اخلاقی حضور دین در رسانه‌های نوین؛ چالش‌های حقوقی حضور دین در رسانه‌های نوین؛ هنرهای رسانه‌ای و عرفی‌سازی دین و ابعاد دینی و رسانه‌ای چالش‌های زیست‌محیطی از محورهای این همایش است.

وی ادامه داد: تنظیم‌گری رسانه‌های نوین و حکمرانی فضای مجازی؛ خرده‌فرهنگ‌ها و تفاهم فرهنگی؛ رسانه‌های نوین، خانواده ‌و سبک زندگی؛ هویت دینی، عدالت‌طلبی و رسانه‌های نوین؛ دین و قالب‌های برنامه‌سازی در رسانه‌های نوین؛ استعاره و تمثیل در رسانه‌های نوین؛ فرهنگ و آینده‌پژوهی رسانه‌های نوین؛ علوم شناختی، دین و رسانه‌های نوین؛ هوش مصنوعی، دین و رسانه‌های نوین؛ رسانه‌های نوین و بازآفرینی انقلاب اسلامی؛ و دین و تنوع زیبایی‌شناسی‌های نوظهور از دیگر محورهای همایش است.

زارعی تصریح کرد: مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۲۰ آذر ماه سال جاری بوده و علاقمندان تا ۲۰ بهمن فرصت دارند تا اصل مقالات خود را ارسال کنند.

دبیر اجرایی همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» با بیان اینکه نتایج داوری در ۲۵ اسفند اعلام می شود، افزود: این همایش در روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در قم و تهران برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند برای ارتباط با دبیرخانه همایش و ارسال مقاله از آدرس های زیر اقدام کنند: 

وبسایت:     Rcnm.Qomirib.ac.ir
ایمیل:‌   این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پیام‌رسان ایتا:    ‌@Rcnmconference