کد خبر: 48412
تاریخ انتشار: شنبه, 05 اسفند 1402 - 11:48

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

تمدید مهلت ارسال خاطره به اولین گردهمایی دانشجویان و دانش‌آموختگان علم اطلاعات خوزستان

منبع : لیزنا
زمان ارسال خاطره و تجربه به اولین گردهمایی دانشجویان و دانش آموختگان علم اطلاعات و دانش شناسی خوزستان (با محوریت خاطرات و تجربیات موفق) و بخش ویژه ی خاطرات زنده یاد دکتر زاهد بیگدلی، تمدید شد
تمدید مهلت ارسال خاطره به اولین گردهمایی دانشجویان و دانش‌آموختگان علم اطلاعات خوزستان

به گزارش لیزنا، دکتر محمدرضا شکاری، دبیر نخستین گردهمایی دانشجویان و دانش آموختگان علم اطلاعات و دانش شناسی خوزستان، با اعلام خبر تمدید مهلت ارسال خاطره و تجربه به این گردهمایی تا 15 فروردین 1403، گفت: با توجه به درخواست مکرر دانشجویان، دانش آموختگان، کتابداران، متقاضیان و سایر علاقه مندان شرکت در گردهمایی، مناسب دیده شد تا فرصت بیشتری در اختیار همه به منظور تکمیل و ارسال آثار خود قرار گیرد. به این ترتیب، تاریخ های مهم این گردهمایی به شرح زیر خواهد بود:

  • مهلت ارسال آثار: 15 فروردین ماه 1403
  • اعلام آثار برگزیده: 20 فروردین ماه 1403
  • برگزاری گردهمایی: 12 اردیبهشت ماه 1403
  • محل برگزاری: اهواز، کتابخانه مرکزی استان خوزستان، تالار اجتماعات مهتاب

شکاری در راستای برگزاری این گردهمایی گفت: استان خوزستان با توجه به گستردگی و وسعت خود، و برخورداری از گروه های علم اطلاعات و دانش شناسی و کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی در شهرها و دانشگاههای مختلف، و پذیرش دانشجو در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از سالهای دور، و نیز وجود کتابخانه های متعدد عمومی، دانشگاهی، تخصصی و حتی آموزشگاهی، همواره از استانهایی محسوب می شود که پذیرای طیف بزرگی از دانشجویان، دانش آموختگان، دانشورزان و حرفه مندان باشد. از سوی دیگر، در حال حاضر نیز بسیاری از اعضای هیأت علمی و مدیران و کتابداران کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی و آرشیوی، مقاطع مختلف تحصیلی خود را در یکی از دانشگاههای خوزستان (از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز) گذرانده اند. لذا می توان انتظار داشت که آنان در طول دوران تحصیل و پس از آن، سرشار از خاطرات و تجربیات موفقی باشند که مکتوب نمودن و به اشتراک‌گذاری آن، به توسعه و ارتقای جنبه های گوناگون رشته و حرفه کمک شایانی نماید.

محمدرضا شکاری تصریح کرد: این گردهمایی که توسط انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه خوزستان برگزار خواهد شد، دارای 2 محور «خاطرات» و «تجربیات موفق» است.

موضوعات مربوط به «خاطره نویسی» شامل موارد زیر است:

قبولی در رشته، آشنایی با رشته، نام رشته، اولین روز حضور در دانشگاه، روز ثبت نام در دانشگاه، ارتباط با اساتید، اولین ارائه در کلاس، اردوهای علمی، امتحانات و اتفاقات تلخ و شیرین آن، روزهای کارآموزی، جزوه نویسی، خوابگاه دانشجویی، سلف دانشگاه، سالن کامپیوتر دانشگاه، روز دانشجو، روز فارغ التحصیلی، هدیه کتاب، ارتباط با کارمندان دانشگاه، ارتباط با کتابداران، روز قبولی در آزمون استخدامی، اولین روز شاغل شدن، اولین حقوق، ارتباط با همکاران، ارتباط با مدیر، ارتباط با مراجعان و غیره.

همچنین، علاقه مندان می توانند در محور «تجربیات موفق» در موضوعات زیر در این گردهمایی مشارکت کنند:

تجربه موفق در کسب نمره ی عالی در دفاع از پایان نامه، موفقیت در دوران تحصیل در زمان کرونا، برگزاری فعالیت های فوق برنامه، مطالعه و پژوهش، مدیریت زمان در دوران تحصیل (ایام امتحانات)، مدیریت هزینه های تحصیلی، مدیریت ارتباط با اساتید و همکلاسی ها، کارآفرینی در رشته، تأسیس شرکت دانش بنیان و غیره.

شکاری افزود: این گردهمایی، دارای بخش ویژه ی خاطرات اساتید از «زنده یاد پروفسور زاهد بیگدلی» نیز خواهد بود. لذا هر یک از اساتید کشور می توانند خاطرات ارزنده ی مشترک خود را با این استاد فقید به گردهمایی ارسال کنند.

گفتنی است علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب word و به پست الکترونیکی به آدرساین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  ارسال کرده؛ همچنین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی واتس آپ، ایتا و بله از طریق شماره 09169528987 اقدام کنند.