کد خبر: 26243
تاریخ انتشار: جمعه, 19 آذر 1395 - 11:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

در جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

فیلم مستند «برای کتاب‌هایم» اکران شد

فیلم «برای کتاب‌هایم» ساخته رضا حائری در پنجمین روز از دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت نمایش داده شد.
فیلم مستند «برای کتاب‌هایم» اکران شد

 

به گزارش لیزنا، در پنجمین روز از جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت بیش از 40 فیلم نمایش داده شد. در سالن شماره 4، فیلم «برای کتاب‌هایم» ساخته رضا حایری در بخش ویژه «خرد و تجربه» به نمایش درآمد. این فیلم روایت یک روز از زندگی پوراندخت سلطانی است. همسر او، مرتضی کیوان (نویسنده و منتقد ادبی) در مهر سال ۱۳۳۳ به جرم ضدیت با حکومت و کودتا تیرباران شد.

رضا حائری، تهیه‌کننده و کارگردان؛ بهمن کیارستمی، تصویربردار؛ سهند عبیدی، نویسنده؛ احمد پوری، مشاور فیلم؛ عبد نیکپو، دستیار کارگردان و نگار نعمتی، مدیر تولید این مستند اند.

جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، موضوع‌های مختلف بخش خرد و تجربه که با هدف تکریم بازنشستگان و تاکید بر آغاز دوران جدید زندگی پس از بازنشستگی است، شامل تجربه بازنشسته‌ها؛ خیر جمعی؛ کارآفرینی؛ فعالیت‌های داوطلبانه؛ بازنشستگی نه از کار افتادگی؛ بازنشسته و خانواده می‌شود. 

اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش «خرد و تجربه» به این شرح است [به ترتیب حروف الفبا]: با زبان خاموش (منوچهر مشیری)، باغچه خشک خانه‎مان سبز است (حسین نارمنجی)، برای کتاب‌هایم (رضا حائری)، دست خورشید (محمدجعفر باقری‌نیا)، زاده‌ی مهر (ابوالفضل توکلی)، زیمل بلوچستان (مازیار مشتاق‌گوهری)، سایه‎های تنهایی (سعید بهلولی)، گاهی روی آب (سعید آلبوعبادی)، مرد آسمانی (یونس مقدم) و همین حوالی (بنیامین اثباتی)

بخش ویژه‌ی «خرد و تجربه» جشنواره سینماحقیقت که با مشارکت «صندوق بازنشستگی کشوری» برگزار می‌شود، از هیات انتخاب و داوری مجزایی به شرح آقایان مجید خالقی‌سروش، پدرام اکبری و مجید نیک‌روان برخوردار است. ضمن اینکه به سه فیلمساز برگزیده‌ این بخش نیز در مراسم اختتامیه‌ جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: