کد خبر: 32180
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 آذر 1396 - 12:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کنفرانس جهانی کتابداری و اطلاع رسانی ایفلا: توسعه ارزش‌های کتابخانه

منبع : لیزنا
ایفلا در اطلاعیه ای بر اهداف این کنفرانس در تقویت حوزه کتابداری تاکید کرد.
کنفرانس جهانی کتابداری و اطلاع رسانی ایفلا: توسعه ارزش‌های کتابخانه

به گزارش لیزنا، در این اطلاعیه آمده است: ایفلا از بحث و گفتگو میان کتابداران حمایت می‌کند و برای کمک به کتابداران و انجمن‌های کتابداری ابزار و راهنمایی‌های لازم را مهیا می‌سازد.

با این وجود، هنوز در بخش‌های زیادی از جهان دسترسی یکسان به اطلاعات برای همه از طریق خدمات توسعه‌یافته و پشتیبانی‌شده کتابخانه‌ای به یک واقعیت بدل نشده‌ است. کنفرانس جهانی کتابداری و اطلاع رسانی می‌تواند به این امر کمک کند.

در طی ده سال گدشته، کنگره‌ ایفلا در پنج کشور مختلف برپا شده‌ است و هزاران نفر شانس شرکت در این نشست‌ها را داشته اند. همچنین این کنگره‌ به کشورهای میزبان و منطقه تصویری واضح از قدرت و توانایی کتابخانه ها در ایجاد دگرگونی ارائه می کند.

فراگیری کنگره جهانی کتابداری و اطلاع رسانی ایفلا (WLIC) هم در نزدیک کردن هرچه‌ بیشتر کنفرانس به اعضا و هم در به حداکثر رساندن مشارکت از دیگر مناطق؛ می‌تواند شروع گفتگویی باشد که ارزش‌های کتابخانه‌ای و اهمیت خدماتی را که رائه می‌دهند، پررنگ کند. ولی این گفتگو تنها زمانی امکان‌پذیر است که همگان بتوانند نظراتشان را آزادانه مطرح نمایند.

به همین دلیل در بیانیه‌ای که منتشر شد، ایفلا بر تعهدش در رساندن کنگره جهانی کتابداری و اطلاع رسانی به همه نقاط دنیا تا حد امکان، تاکید می‌کند. با این وجود برگزاری این نشست‌ها بدون هیچ محدودیتی در اظهار نظر ضروری است. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: