کد خبر: 39347
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 فروردين 1398 - 16:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

هیجدهمین نمایشگاه کتب تخصصی فارسی و لاتین دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد

منبع : روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی
با حضور مسئولان دانشگاه، هیجدهمین نمایشگاه کتب تخصصی فارسی و لاتین دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد.
هیجدهمین نمایشگاه کتب تخصصی فارسی و لاتین دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد

به گزارش لیزنا، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه در سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد.

عزیز حبیبی طرح موتورخانه این ساختمان قدیمی بود که آن را به روز رسانی کردیم، افزود: در روزهای پایانی سال گذشته حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات موتورخانه ساختمان کتابخانه مرکزی هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه مشکلی در زمینه تامین بودجه این ساختمان ندارد، ادامه داد: پیمانکار هم در سال های گذشته به دلیل عدم تامین بودجه دلسرد شده بود که با تزریق های مالی انجام شده به کارها شتاب بخشیده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیل تصریح کرد: فرهنگ کتابخوانی در کشور ضعیف است و باید تلاش کنیم در این زمینه بیش از پیش موثر واقع شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: بهترین سرمایه یک دانشمند و طالب علم کتاب است و نمی توان کتاب را از دانشجو، استاد و دانشگاه جدا کرد.

وی با اشاره به اینکه باید برای گسترش فرهنگ کتابخوانی سرمایه گذاری کرد، ادامه داد: عالم و دانشمند باید با کتاب و کتابخوانی مانوس شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: باید زمان نمایشگاه کتاب را افزایش داد و در هر ترم حداقل یک ماه نمایشگاه کتاب دایر باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: طی سال گذشته چهار دوره نمایشگاه بزرگ کتب تخصّصی فارسی و لاتین در دانشگاه، با مشارکت انتشارات سمت، انتشارات دانشگاه تربیت مدرس، انتشارات مؤسّسۀ جهاد دانشگاهی، انتشارات پدیدۀ دانش، انتشارات آسمان علم، انتشارات هلال نقره ای، انتشارات نوآوران شریف، انتشارات الماس دانش، انتشارات الهام نور، انتشارات آیلار، انتشارات یاد عارف انتشارات Elsevier، انتشارات Mc Graw Hill، انتشارات John Wiley، انتشارات Cab International و Springer Publishers انجام شده است.

حبیب شهبازی شیران ادامه داد: هیجدهمین دورۀ نمایشگاه بزرگ کتب تخصّصی فارسی و لاتین به مناسبت گرامیداشت اعیاد شعبانیه و با هدف ایجاد زمینۀ دسترسی عموم دانشگاهیان به مجموعۀ کتاب های ناشران و شناساندن آثار معتبر علمی و تازه های تحقیق و پژوهش برگزار می شود.

وی افزود: این نمایشگاه با حضور ناشران معتبر و صاحب نام خارجی و داخلی (انتشارات سمت، انتشارات دانشگاه تربیت مدرّس، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، انتشارات مؤسّسۀ جهاد دانشگاهی، انتشاراتElsevier ، انتشارات Mc Graw Hill، انتشارات John Wiley، انتشارات Cab International، انتشارات Norton و انتشارات Alpha science  از تاریخ ۲۴ فروردین ماه تا ۲ اردیبهشت ماه در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه دایر است.

شهبازی شیران اضافه کرد: این نمایشگاه با بیش از ۴ هزار عنوان کتاب در حوزه های علوم انسانی، علوم پایه، فنّی و مهندسی، معماری، علوم اسلامی، علوم تربیتی و کشاورزی برپا گردیده است و علاقمندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ از این نمایشگاه بازدید کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: