کد خبر: 40809
تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 بهمن 1398 - 12:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

مدیریت کتابخانه ملی تغییر خواهد کرد؟

منبع : تسنیم
چند روزی است که احتمال تغییر مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی پررنگ‌ شده است. در این میان گزینه‌های متعددی مطرح است.
مدیریت کتابخانه ملی تغییر خواهد کرد؟

به گزارش لیزنا، در چندماه گذشته سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حواشی متعددی روبرو بود؛ از انتشار خبر آب‌گرفتگی بخشی از اسناد در آرشیو ملی گرفته تا نشست خبری پرحاشیه‌ای که بعد از آن برگزار شد. حالا چند روزی است که خبر دیگری به حاشیه‌های این سازمان افزوده شده است: تغییر مدیریت.

اشرف بروجردی در روزهای منتهی به نوروز 96، با حکم حسن روحانی به عنوان ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی انتخاب شد. انتخابی که مانند اکثر انتخاب‌های قبلی برای ریاست این سازمان، انتقاداتی را به همراه داشت. هرچند سازمان اسناد و کتابخانه ملی یک سازمان فرهنگی است، اما عموماً فردی برای ریاست این سازمان انتخاب شده که بیشتر فعالیت‌های سیاسی او پررنگ‌تر بوده تا چهره‌ فرهنگی‌اش. به گفته برخی از منتقدان، انتخاب بروجردی نیز از این مسئله مبرا نبود. او دکترای فقه سیاسی از دانشگاه بیروت دارد و رئیس کمیته بانوان ستاد حسن روحانی در انتخابات بود.

حالا چند روزی است که احتمال تغییر مدیریت این سازمان بر سر زبان‌ها افتاده است. تاکنون گزینه‌های متعددی در این رابطه مطرح شده اما به نظر می‌رسد که احتمال ریاست حجت‌الله ایوبی که در حال حاضر دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو است و حجت‌الاسلام و المسلمین رسول جعفریان، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران از دیگر گزینه‌ها پررنگ‌تر است.

بر پایه این گزارش احتمال تغییر مدیریت در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در ماه‌های آتی وجود دارد و این خود به پررنگ‌تر شدن احتمال حضور جعفریان در کتابخانه ملی قوت بخشیده است.

جعفریان که پیش‌ از این نیز سابقه مدیریت در کتابخانه مجلس را داشت، توانست تحولی جدی در روند کار این کتابخانه با دیجیتال‌سازی منابع ایجاد کند. او در ماه‌های گذشته در سمت مدیریت دانشگاه تهران نیز سعی کرد تا با فهرستنویسی منابع و دیجیتال‌سازی آن به بهبود وضعیت این کتابخانه کمک کند.

پوراحمد
|
Estonia
|
1398/11/01 - 19:23
0
5
انتظار از لیزنا این است که در حوزه کتاب و کتابخانه خبرهای موثق و دست اول را منتشر کند. نه اینکه صرفا راوی خبرگزاری های زرد باشد !
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1398/11/03 - 12:06
مثلا این مدیر تا حالا چه کاره خاصی انجام داده که حالا اگه بره اتفاقی بیفته؟
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: