کد خبر: 42228
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 13 شهریور 1399 - 10:14

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

افتتاح ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهید مطهری بدره

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
به مناسبت هفته دولت و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهید مطهری بدره به بهره برداری رسید.
افتتاح ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهید مطهری بدره

به گزارش لیزنا، همزمان با هفته دولت ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهید مطهری شهر بدره با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی، امام جمعه شهر بدره؛ یونس آزادی، فرماندار شهرستان؛ سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و دیگر مسئولان شهرستان به بهره برداری رسید.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در آیین افتتاح این پروژه، گفت: عملیات ساخت ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهید مطهری بدره در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع آغاز شد که با همت همکاران اداره کل کتابخانه ها، اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان مجری پروژه، بنیاد برکت، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر بدره به عنوان حامیان این طرح، امروز شاهد افتتاح و بهره برداری آن هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: این کتابخانه در ۲ طبقه و با زیربنای ۴۰۰ مترمربع شامل بخش های کودک و نوجوان، پایگاه اصلی، مرجع، نشریات و سالن مطالعه برادران و خواهران است. برای احداث این ساختمان مبلغ ۱۱ میلیارد ریال از اعتبارات دولت و یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال از سوی بنیاد برکت هزینه شده و همچنین مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال تجهیزات جدید کتابخانه ای نیز خریداری شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام اظهار داشت: کتابخانه عمومی شهید مطهری بدره ۶۱۲ نفر عضو فعال، ۱۹هزار و پانصد عنوان کتاب و ۲۶ هزار و پانصد و بیست و پنج نسخه کتاب دارد که از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را در ساختمان جدید آغاز کرده است.

لازم به ذکر است، شهرستان بدره با ۶۳۰ کیلومتر مربع مساحت  و بیش از ۱۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۸۵ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان ایلام واقع شده و دارای ۲ بخش، ۴ دهستان و ۲۷ روستا است. بدره به عنوان مرکز شهرستان، ۵۵۰۰ نفر جمعیت دارد.