کد خبر: 42349
تاریخ انتشار: شنبه, 05 مهر 1399 - 13:40

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

مراسم تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان
مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سابق و سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان با حضور معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی و معاون اداری و مالی نهاد برگزار شد.
مراسم تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد

به گزارش لیزنا،  با توجه به اتمام مأموریت منصور کوهی رستمی مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی خوزستان، عباس حسین زاده طی حکمی از سوی دبیرکل نهاد به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان منصوب شد.

مراسم تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان صبح چهارشنبه دوم مهرماه با حضور مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه و کتابخانه های عمومی؛ هوتن والی نژاد، معاون اداری و مالی؛ منصور کوهی رستمی، مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی خوزستان؛ عباس حسین زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، یعقوب شلش پور، معاون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان و کارکنان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد.

در این مراسم، مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره رشادت های شهیدان و ایثارگران گفت: نمی شود در خوزستان پای گذاشت و از دلاورمردی و جانفشانی شهدای هشت سال دفاع مقدس نام نبرد. خوزستان مظهر مقاومت و پایداری است و خانه همه ایرانیان است.

رمضانی اضافه کرد: وقتی به عملکرد مدیران ارشد استان در سال های اخیر در حوزه کتابخانه های عمومی دقت می شود می توان فهمید محیط برای کار و توسعه کتابخانه های عمومی مثبت و فراهم است. همراهی موثر غلامرضا شریعتی استاندارد خوزستان در حوزه کتاب و کتابخوانی و اهتمام و نگاه ویژه شان به این موضوع، باعث پیشرفت های چشم گیری شده که قابل تقدیر است.

هوتن والی نژاد، معاون اداری و مالی در این مراسم ضمن تقدیر از همراهی مسئولان استانی با نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: در مساله انتصابات خوشبختانه مسئولان خوزستان با نگاه تخصصی به کتابخانه های عمومی همواره با مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور همراه هستند. این تعامل دو سویه باعث شد که پیشرفت های خوبی حاصل شود و قطعا انتظار داریم این روند ادامه دار باشد.

همچنین یعقوب شلش پور، معاون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در این مراسم گفت: احداث و افتتاح کتابخانه ها در مناطق و محروم حاشیه استان خوزستان از جمله مهمترین اقدامات منصورکوهی رستمی و مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی بود که قابل تقدیر است. 

وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی می توانند یکی از ظرفیت های مهم در بخش های توسعه ای باشند  و اگر مسئولان پیش قدم شوند می توانند تبدیل به الگویی برای تحول باشند. تعامل با مدیران استانی در جذب اعتبارات و پیشبرد پروژه ها و اهداف مدنظر نقش مهمی در توسعه کتابخانه های عمومی دارد. با این حال برخی مدیران استان از ضرورت کار در حوزه کتابخانه های عمومی آگاه نیستند و این موضوع نیازمند تلاش، تعامل و همکاری دوسویه است.

در ادامه این مراسم، منصور کوهی رستمی، مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به سپری شدن دوره سه ساله مدیریت خود گفت: خدای را شاکرم که توفیق قریب یک دهه فعالیت در نهاد مقدس کتابخانه های عمومی در تمام ارکان کاری و مدیریتی را برایم فراهم ساخت. به لطف خدا و مدد ائمه اطهار در این دوران مورد اعتماد مجموعه مدیران نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مدیران استانی بوده و حضور در سمت های مختلف کتابدار، رئیس کتابخانه مرکزی، رئیس شهرستان اهواز، معاون مدیر کل، دو دوره سرپرستی استان و در نهایت مدیر کل کتابخانه های استان نشان از این اعتماد بوده است. 

وی در خصوص توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی استان گفت: ماحصل تلاش سه ساله مدیریت در استان، افتتاح ۱۰ کتابخانه استاندارد با متراژ ۴۰۴۰ متر مربع در مناطق محروم و روستایی استان، آماده افتتاح بودن ۳ کتابخانه به متراژ ۸۴۰ متر مربع، و ۴ کتابخانه جدید در حال ساخت است که با همراهی و همدلی همکاران و مدیران کشور و استان به دست آمد.

رستمی به برنامه های ترویجی نیز اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر به عنوان یک سیاست محوری تلاش کردیم بیش از ۱۲ هزار برنامه فرهنگی کتاب محور در حوزه های نقد و بررسی و معرفی کتاب، نشست کتابخوان و فعالیت های کودک محور در کتابخانه های عمومی استان برگزار شود.

وی با اشاره به تعامل حداکثری با انجمن ها، نهاد و سازمان های استانی عنوان کرد: برای اولین بار جلسات انجمن استان طبق قانون تشکیل شد و در مجموع جلسات انجمن از ۳۹ درصد برگزاری به ۸۴ درصد برگزاری در سال ۱۳۹۸ رسید.

وی به رسانه و تاثیر آن در ترویج پرداخت و ادامه داد: بیشترین مشارکت رسانه های جمعی و مکتوب در حوزه کتابخانه های عمومی در این سه سال اتفاق افتاد که برنامه های اختصاصی و زنده تلویزیونی «حال خوش خواندن» به عنوان یکی از برنامه های برتر صدا و سیما مورد تقدیر قرار گرفت.

در ادامه مراسم، عباس حسین زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس شاید ابزار و سلاح جنگی نظیر توپ و تانک و ... کاربرد زیادی داشت ولی امروز ما به واسطه حضور در جبهه نرم فرهنگی با ابزار و سلاح کتاب و دانش روز باید به مقابله با دشمنان مان برویم. 

وی به تعامل سازنده با مدیران ارشد استان اشاره کرد و گفت: همراهی و همگامی با مجموعه مدیریتی استان در سال های اخیر بسیار سازنده و موثر بوده است و این مسیر نیز  با قوت و دوام بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

حسین زاده همچنین به نقش کارگروهی در مجموعه کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد و گفت: با توکل بر خداوند منان و با همراهی و همگامی مجموعه کتابداران و اعضای ستاد اداره کل تا رسیدن به چشم انداز روشن نهاد کتابخانه های عمومی کشور تلاش خواهیم کرد.

گفتنی است در پایان مراسم ضمن تقدیر از دوران فعالیت منصور کوهی رستمی حکم انتصاب عباس حسین زاده به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان به وی تقدیم شد