کد خبر: 42598
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 آبان 1399 - 10:02

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

۳۱ مقاله برتر همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه ها انتخاب شدند

منبع : لیزنا
دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی گفت: پس از اعلام فراخوان این همایش و ارسال مقالات به دبیرخانه آن سرانجام از میان ۸۴ مقاله ، ۳۱ مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.
۳۱ مقاله برتر همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه ها انتخاب شدند

به گزارش لیزنا، منصور کوهی رستمی صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان ، اظهار کرد: این همایش با هدف شناسایی و پیشنهاد و ارائه راهکارهایی برای کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی به صورت ملی برگزار می شود.

وی با اشاره به تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی، افزود: پس از اعلام فراخوان این همایش و ارسال مقالات به دبیرخانه آن سرانجام از میان ۸۴ مقاله ، ۳۱ مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی تصریح کرد: مقالات در سه‌ سطح ارائه شفاهی ۱۲ مقاله، چاپ مجموعه مقالات ۳ عنوان و پوستر 16عنوان ارائه می شوند.

کوهی رستمی با اشاره به تغییر زمان برگزاری همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی از فروردین ماه ۹۹ به آذرماه ۹۹ ، یادآور شد: نخستین فراخوان این همایش در شهریورماه سال گذشته اعلام شد و قرار بود مقالات تا ۱۵ اسفندماه پارسال به دست ما برسد و همایش فروردین ماه ۹۹ برگزار شود.

وی گفت: اما به علت شیوع بیماری کرونا زمان برگزاری همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی تغییر کرد و به همین دلیل فرصت ارائه مقالات تا ۱۵ مهرماه ۹۹ تمدید شد.

دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی  درباره زمان جدید برگزاری این همایش توضیح داد: همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی در تاریخ ۲۵ و ۲۶ آذرماه سال جاری همزمان با هفته پژوهش و به دلیل شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان به صورت برخط و مجازی برگزار می‌شود.

کوهی رستمی ادامه داد: این همایش با همکاری انجمن ارتقای علمی کتابخانه های عمومی ایران ، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان  برگزار می شود.

وی بیان کرد: با توجه به گسترش علم و دانش و فناوری و ظهور شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نقش کتابخانه ها  در دنیا تغییر کرده است و کتابخانه ها دیگر تنها یک مکان صرف برای مطالعه و یا امانت گرفتن کتاب محسوب نمی شوند بلکه به عنوان بستری برای انواع خدمات در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی تعریف می شوند.

عضو هیات مدیره انجمن علمی ارتقا کتابخانه های عمومی ایران تصریح کرد: نگاه تک بعدی به کتابخانه های عمومی مدت هاست که در دنیا منسوخ شده و در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان کارکردهای جدیدی برای کتابخانه ها تعریف و تعیین شده است.

کوهی رستمی گفت: به دنبال تغییر نگاه و رویکرد به کتابخانه های عمومی هستیم و نیاز داریم که کارکردهای اجتماعی جدیدی برای کتابخانه های عمومی تعریف شود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نتایج میتوانند به سایت همایش به نشانی hamayesh.ipla.ir مراجعه کنند.