کد خبر: 42803
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 20 آذر 1399 - 18:34

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

در یک حرکت ارزشمند فرهنگی؛

خانواده نویسنده یزدی 1400 نسخه از آثار وی را به کتابخانه‌های عمومی اهدا کردند

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
خانواده مرحوم علی‌اصغر گلشن تفتی، نویسنده فقید شهرستان تفت، در اقدامی فرهنگی یک‌هزار و 400 نسخه از دو عنوان کتاب این نویسنده را به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کردند.
خانواده نویسنده یزدی 1400 نسخه از آثار وی را به کتابخانه‌های عمومی اهدا کردند

به گزارش لیزنا، دو عنوان کتاب «فرهنگ گلشن» و «یکصد و پنجاه خطاب در قرآن» نوشته مرحوم علی‌اصغر گلشن، نویسنده مطرح تفتی هرکدام در 700 نسخه توسط خانواده وی به کتابخانه‌های عمومی منتخب کشور اهدا شد.

علاوه بر این تعداد کتاب اهدایی، این دو اثر مرحوم گلشن هرکدام در 130 نسخه جداگانه برای بهره‌برداری در کتابخانه‌های عمومی استان نیز اهدا شده است.

کتاب ارزشمند «فرهنگ گلشن» که شامل بخش زیادی از لغات متشابه و متشاکل زبان فارسی است، به همت این نویسنده فقید تفتی در سال 82 به چاپ رسید. این کتاب به همت خانواده مرحوم گلشن، با اضافات جدید در سال 99 تجدید چاپ شد.

کتاب «یکصد و پنجاه خطاب در قرآن» دیگر اثر اهدا شده توسط خانواده اصغر گلشن تفتی، ترجمه‌ای ساده و روان از 150 خطاب قرآنی است که در سال 83 به همت این نویسنده توانمند به چاپ رسیده است.

گفتنی است، مرحوم علی‌اصغر گلشن تفتی از مشاهیر تفت است که در سال ۱۳۰۳ به دنیا آمد.

وی با طی مراحل تحصیل در سال ۱۳۲۷ به عنوان آموزگار مشغول به کار شد و در حوزه زبان و ادبیات فارسی نیز فعالیت داشت و آثار متعددی به چاپ برساند.

وی سرانجام پس از سال‌ها تلاش در عرصه ادب فارسی، در سال ۱۳۹۲ درگذشت.