کد خبر: 43643
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 ارديبهشت 1400 - 07:42

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان:

نیاز امروز جامعه، توجه بیشتر به مقوله کتاب است

منبع : اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان
در دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان با سرپرست امور فرهنگی و اجتماعی بر اجرای وظایف سازمان ها و ادارات در حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید شد.
نیاز امروز جامعه، توجه بیشتر به مقوله کتاب است

به گزارش لیزنا، در دیدار عباس حسین زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان با یعقوب شلیش پور، سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بر اجرای وظایف  سازمان ها و ادارات در حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید  و گفتگو شد. 

در این نشست، عباس حسین زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، با برشمردن جایگاه کتاب و کتابخوانی و شاخص های حوزه کتاب و کتابخانه های عمومی عنوان کرد: با راهبری استانداری خوزستان در سال های اخیر، توسعه کتابخانه های عمومی در مناطق محروم و کم برخوردار به نحوه مطلوبی صورت گرفت و کتابخانه های عمومی استانداردی در مناطق کم برخوردار ساخته و به بهره برداری رسید.

وی افزود:اداره کل کتابخانه های عمومی  برای استمرار این حرکت توسعه ای در سایر مناطق محروم استان،  نیازمند حمایت های مالی و معنوی است  و اگر این مهم صورت گیرد قطعا دامنه خدمات حوزه کتاب را در تمامی مناطق مختلف از طریق پیشخوان کتاب خواهیم برد.

حسین زاده به برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی در سال 1399 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 84 درصد جلسات انجمن کتابخانه های عمومی توسط فرمانداران اجرا شد و فرمانداران چهار شهرستان اندیمشک، گتوند، امیدیه و شوش برتر شدند و جلسات خود را بصورت کامل اجرا کردند. و انتظار می رود در سال جاری در چهار چوب قانون جلسات انجمن برای رفع موانع ترویج کتاب و توسعه کتابخانه های عمومی با تاکید و جدیدت بیشتری برگزار شود.

در این نشست، یعقوب شلیش پور، سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی خوزستان به ظرفیت های مختلف سازمان ها و ادارات اشاره کرد و عنوان داشت: سازمان ها و ادارات براساس ظرفیت های های که دارند برای توجه به مقوله کتاب به وظایف قانونی خود عمل کنند. 

وی در خصوص نیاز جامعه به کتاب گفت: نیاز امروز مردم جامعه به مقوله کتاب بیش از گذشت است و مردم در شرایط بوجود آمده کرونایی، ضرورت زیست کرونایی را در زندگی خود احساس می کنند. از این رو کتاب می تواند در حل بحران و یا کاهش تبعات ناشی از کرونا موثر باشد.

شلیش پور اضافه کرد: راه اندازی پیشخوان کتاب در دفاتر تسهیلگیری استان برای ارائه خدمات به گروه های هدف بسیار اهمیت دارد و لذا انتظار می رود در سال جدید تعداد 11 دفتر که در مناطق محروم دایر شدند، بتوانند خدمات کتاب را نیز به سایر خدمات خود اضافه کنند.

وی به برگزاری جلسات انجمن در شهرستان ها پرداخت و اظهارکرد: ضرورت برگزاری جلسات انجمن در بخش ها، شهرستان ها و مرکز استان بر کسی پوشیده نیست و قطعا با برگزاری یک نشست عمومی با روسای جلسات انجمن این مهم را بیش از سال های گذشته در دستور کار قرار می دهیم.