کد خبر: 43884
تاریخ انتشار: شنبه, 22 خرداد 1400 - 11:14

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی شهر باغستان افتتاح شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی
کتابخانه عمومی طاهره ملکی با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهر باغستان شهرستان فردوس افتتاح شد.
کتابخانه عمومی شهر باغستان افتتاح شد

به گزارش لیزنا، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی طاهره ملکی در شهر باغستان شهرستان فردوس با حضور استاندار، معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندار و امام جمعه شهرستان فردوس، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان  خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ کتابخوانی و آماده سازی بستر مناسب برای علاقه مندان، گفت: عملیات احداث این کتابخانه از سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۷۶۰ مترمربع با زیربنای ۱۲۰ مترمربع آغاز شد. برای ساخت این کتابخانه مبلغ 1 میلیارد و 100 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی و 1 میلیارد ریال توسط خیر محترم حاجیه خانم طاهره ملکی هزینه شده است. همچنین برای تجهیز این کتابخانه مبلغ 1 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد کتابخانه نهادی استان خراسان جنوبی ۶۹ باب و زیربنای کتابخانه های استان ۲۵۶۲۶ مترمربع است.

ملانوری، استاندار خراسان جنوبی گفت: سنگ بنای توسعه، توسعه علم، فرهنگ، دانش و آگاهی و بینش مردم است. نباید در مسیر حرکت، فقط واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی مورد توجه قرار گیرند، بلکه مهم تر از کشاورزی و صنعت، تولید فرهنگ، علم و دانش است و بیشتر می تواند ما را در مسیر توسعه قرار دهد. این بنا فرصتی برای رشد فرهنگ و آگاهی مردم و نمادی از فرهنگ، علم، مطالعه و انسان کامل است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: با حضور پرشور مردم در انتخابات، برگ زرین دیگری بر افتخارات و حماسه سازی های چهل ساله انقلاب و نظام افزوده خواهد شد.

در پایان این مراسم، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان از اقدام ارزشمند خیر نیک اندیش طاهره ملکی با اهدای لوح سپاس، تقدیر کرد.