کد خبر: 44863
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 آذر 1400 - 23:20

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

پیام علیرضا مختارپور به کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

منبع : لیزنا
علیرضا مختارپور گفت: خدا را شاکرم که در خدمت جدید نیز ارتباط حقیر با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنان برقرار است و ان‌شاءالله از تمام توان خود برای کمک به مجموعۀ نهاد استفاده خواهم کرد.
پیام علیرضا مختارپور به کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

به گزارش لیزنا، در پی انتصاب علیرضا مختارپور به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با حکم رئیس جمهور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیامی را خطاب به کتابداران و کارکنان نهاد صادر کرد.

متن پیام علیرضا مختارپور به شرح زیر است:

به نام آنکه جان را روشنی داد

کتابداران عزیز، کارکنان گرامی و همکاران محترم کتابخانه‌های عمومی کشور

با اهداء سلام و احترام

دوران بیش از هفت‌سال و نیمه‌ای که از خرداد ۱۳۹۳ توفیق خدمت در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نصیب این حقیر شد تا امروز که به خدمت دیگری موظف شدم یکی از سخت‌ترین و در عین حال شیرین‌ترین دوران زندگی‌ام بوده است.

سخت از این جهت که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه‌ها، کتابداران و کارکنان شریف آن در طول این سال‌های متمادی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۳ در دو دورۀ قبل از تصویب قانون تأسیس و نحوۀ ادارۀ کتابخانه‌های عمومی کشور در اسفند سال ۱۳۸۲ و بعد از آن علیرغم تلاش‌های فراوان مدیران و مسئولان مختلف و متعدد و با وجود پیشرفت‌های قابل توجه در گسترش کمّی و کیفی زیرساخت و فعالیت و خدمات کتابخانه‌ها، همچنان از برخی مشکلات و معضلات دیرینه رنج می‌بردند و بسیاری از همکاران، دیگر امیدی به حلّ مشکلاتی از قبیل احتساب سنوات بیمۀ سال‌های قبل از ۱۳۸۴، تکمیل و تجهیز بعضی پروژه‌های نیمه‌تمام ماندۀ بیش از ده‌سال و بیست‌سال، افزایش حقوق همکاران طبق متوسط حقوق شاغلان در دستگاه‌های مشابه، و... نداشتند.

کتابداران و همکاران عزیز به یاد دارند که از همان ابتدای حضور در نهاد، در سفرهای استانی و دیدار با تمامی همکاران هر استان فهرستی از مشکلات ریشه‌ای و گستردۀ نهاد را خدمت عزیزان عرض کردم و خود را متعهد و ملزم به حل مشکلات و رفع نواقص و کمبودها دانستم و مهم‌ترین وظیفه‌ام را حل این مشکلات و نیز ارتقاء جایگاه و شأن کتابداران و کتابخانه‌ها در سطح دستگاه‌های فرهنگی کشور دانستم.

به لطف خدای متعال و تلاش معاونین و مدیران ستادی و استانی و صبوری و دعای شما عزیران، اغلب این مشکلات در طول این مدت ۹۰ ماهه برطرف شد.

چون گزارش مختصری از عملکرد و دستاوردهای این دوران بیش از هفت‌ساله، در هفته کتاب امسال منتشر شد و در معرض مطالعۀ شما عزیزان و اهالی فرهنگ و ادب قرار گرفت، در این مختصر به بیان اقدامات نمی‌پردازم و امیدوارم این فعالیت‌ها مورد قبول درگاه حضرت حق قرار گیرد.

اینجانب چون هرگز خود را مدیری در قالب مدیران اداری معمول ندانسته و نمی‌دانم در تمام این سال‌ها خود را صرفاً خدمتگزاری در عرصۀ کتاب و کتابخانه‌ها و کتابداران دانستم و به همین جهت ارتباط مستقیم با تمامی همکاران و کتابداران را به‌عنوان یک ضرورت همواره مدّنظر قرار دادم و تا جایی که امکان داشت این ارتباط را حفظ کردم. کتابداران و همکاران عزیز نیز همواره به این خادم عرصۀ فرهنگ محبت و لطف داشتند که همواره شرمندۀ مهربانی‌های آنها بوده و هستم و خدا را بر این نعمت شاکرم.

اینک و در پایان دورۀ خدمت در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از همۀ همکاران و کتابداران برای تقصیرها و قصورها عذر می‌خواهم و سوگند می‌خورم که حتی لحظه‌ای از فکر خدمت به شما عزیزان غفلت نداشته‌ام و اگر در برآوردن انتظار یا خواسته‌ای موفق نبوده‌ام به‌خاطر بی‌توجهی نبوده بلکه به دلیل برخی مشکلات قانونی یا عدم امکان لازم، موفقیت در برخی موارد جزئی حاصل نشده است.

خدا را شاکرم که در خدمت جدید نیز ارتباط حقیر با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنان برقرار است و ان‌شاءالله از تمام توان خود برای کمک به مجموعۀ نهاد استفاده خواهم کرد.

خاطرات این دوران بیش از هفت‌ساله همواره در یاد و خاطرم باقی خواهد ماند و دعاگوی همۀ شما عزیزان و فرزندان معنوی‌ام خواهم بود. از تمامی شما دوستان عزیزم التماس دعا و عاقبت بخیری دارم. ان‌شاالله.

و من الله التوفیق
علیرضا مختارپور قهرودی
۱۴۰۰/۹/۲۳