کد خبر: 45431
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 اسفند 1400 - 05:31

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

غلامعلی حداد عادل در جریان بازدید از کتابخانه مرکزی اردبیل:

کتابخانه‌های عمومی مراکز غنی توسعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی هستند

منبع : لیزنا
غلامعلی حداد عادل در بازدید از کتابخانه مرکزی اردبیل گفت: حرکتی که در نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال های اخیر در ارائه آثار نو و ارزشمند در حوزه زبان و ادبیات فارسی انجام شده به نیرومندی و قوی شدن این مجموعه کمک می کند و روز به روز نیز شاهد گسترش و اعتلای فرهنگ دینی و زبان و ادبیات فارسی غنی خواهیم بود.
کتابخانه‌های عمومی مراکز غنی توسعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی هستند

به گزارش لیزنا، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در جریان بازدید از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی اردبیل گفت: کتابخانه‌های عمومی مراکز ارزشمند و غنی توسعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی هستند تا در کنار امر کتابخوانی این سرمایه عظیم مورد صیانت قرار گیرد.

وی افزود: طبیعی است که نقش کتابخانه ها زمینه و بسترساز آشنایی بیشتر مردم با زبان فارسی می شود و در واقع کتابخانه ها مشوقی برای مطالعه و ارتقای سواد است.

حدادعادل تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر با زبان و ادبیات فارسی در سال‌های اخیر آثار ارزشمندی در کتابخانه‌های عمومی در معرض استفاده علاقمندان قرار گرفته که این امر می‌تواند زمینه ساز تقویت و تعالی این زبان ارزشمند شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی بیان کرد: حرکتی که در نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال های اخیر در ارائه آثار نو و ارزشمند در حوزه زبان و ادبیات فارسی انجام شده به نیرومندی و قوی شدن این مجموعه کمک می کند و روز به روز نیز شاهد گسترش و اعتلای فرهنگ دینی و زبان و ادبیات فارسی غنی خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود به نقش محوری کتابخانه مرکزی در تعالی و توسعه کتابخوانی اشاره کرد و افزود: بحمدالله این مجموعه‌های فرهنگی دارای ظرفیت عظیمی در ارائه خدمات کتابخانه ای هستند و به عنوان نگین فرهنگی استان در ابعاد فرهنگی می‌درخشند و امیدواریم چنین بناهای فرهنگی در استان هایی که فاقد چنین مرکزی هستند تدارک دیده شود.

حداد عادل افزود: در همه کتابخانه های عمومی در سطح کشور تلاش می کنیم تا جدیدترین آثار و کتاب ها در اختیار مخاطبان قرار گیرد تا فضای مناسبی را در ارتقا و بهبود شرایط آشنایی با این زبان غنی و ارزشمند شاهد باشیم.
وی ادامه داد: در کتابخانه های عمومی سعی شده تا بیشتر کتاب های منتشر شده به شکل فراگیر در اختیار علاقمندان قرار گیرد که البته کتاب های تخصصی نیز در مراکز علمی و دانشگاهی به صورت ویژه در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

حداد عادل در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت محفل های ادبی در کتابخانه های عمومی گفت: یکی از مسیر های مهم برای معرفی چهره های فاخر، شاعران، نویسندگان، فعالان فرهنگی و سایر نخبگان در استان ها باید به همت محافل ادبی انجام شود و برگزاری سمینارها، نشست ها فرهنگی در این حوزه نقش مهمی دارند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی همچنین در جریان بازدید از سالن مطالعه گفت: جای خوشحالی است که در بازدید از کتابخانه های عمومی اردبیل با درخواست جمعی از جوانانی روبرو شدیم که خواستار افزایش ساعات کار کتابخانه‌های عمومی بودند که این امر عطش آنها را به امر کتابخوانی و مطالعه نشان می دهد.

حداد عادل گفت: در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی روبرو هستند حضور جوانان و نسل آینده در کتابخانه های عمومی بهترین فضا را برای پیشرفت و تعالی فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی و ارزشی فراهم کرده است.