کد خبر: 46900
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 بهمن 1401 - 11:55

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

آغاز مراحل احداث کتابخانه عمومی روستای سرتنگ شهرستان سیروان

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
کلنگ زنی کتابخانه عمومی روستای سرتنگ سیروان با حضور استاندار ایلام و نمایندگان مردم ایلام مجلس شورای اسلامی انجام شد.
آغاز مراحل احداث کتابخانه عمومی روستای سرتنگ شهرستان سیروان

به گزارش لیزنا، کلنگ احداث کتابخانه عمومی روستای سرتنگ سیروان روز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه با حضور حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام؛ علی اکبر بسطامی و سارا فلاحی نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و همچنین سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، به زمین زده شد.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام در ابتدای این مراسم اظهار کرد: از مردم این روستا که زمین برای کار فرهنگی اهدا کرده‌اند تقدیر می‌کنم؛ چراکه مردمان این خطه، مردمی فرهنگی و فرهنگ‌دوست هستند.

 بهرام‌نیا در ادامه افزود: امیدوارم با همت خود مردم و مسئولان اجرایی، این زمین به زودی تبدیل به یک کتابخانه شود و در اختیار جوانان این منطقه که از آینده‌سازان کشور هستند، قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد: مطمئن هستم که این کتابخانه نقش مهمی در اعتلای علمی جوانان منطقه خواهد داشت؛ ما نیز تلاش خواهیم کرد که خلأهای توسعه‌ای استان را با همراهی مردم پر کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام نیز در این مراسم با تقدیر از استاندار و نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، گفت: بیشتر جمعیت شهرستان سیروان به دلیل شرایط جغرافیایی خاصی که دارد در روستاها ساکن هستند؛ به همین دلیل تاکنون فضاهای کتابخانه‌ای در این منطقه گسترش پیدا نکرده‌اند.

وی در ادامه افزود: این شهرستان صرفاً یک کتابخانه در شهر لومار دارد که پاسخگوی مطالبات مردم فرهنگ‌دوست آن نیست؛ به همین خاطر اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان با کمک نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و فرمانداری شهرستان تلاش می‌کند سرانه فضای کتابخانه‌ای را به طرق مختلف به حد استاندارد برساند.

حیدری تصریح کرد: پروژه‌ای که امروز کلنگ‌زنی آن انجام می‌شود اولین قدم در تحقق این برنامه است و اقدام بعدی نیازسنجی و انجام مطالعات لازم برای تأسیس کتابخانه در روستاهای دارای شرایط و همچنین راه‌اندازی کتابخانه سیار، برای ارائه خدمت در مناطق دوردست این شهرستان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام همچنین در ارتباط با پروژه کتابخانه عمومی روستای سرتنگ نیز گفت: این کتابخانه در زمینی با متراژ ۱۸۰ متر مربع و زیربنای ۱۲۰ متر مربع طراحی شده است و با اخذ ماده ۲۳ و اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال، احداث خواهد شد.