کد خبر: 43911
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 خرداد 1400 - 15:11

داخلی

»

گزارش

به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ؛

محفل ملی ادبی «از کریمه تا رضا» برگزار شد

منبع : اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
همزمان با دهه کرامت محفل ملی ادبی «از کریمه تا رضا» به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با حضور شاعرانی از  خراسان رضوی، قم و فارس برگزار شد.
محفل ملی ادبی «از کریمه تا رضا» برگزار شد

به گزارش لیزنا، همزمان با دهه کرامت محفل ملی ادبی «از کریمه تا رضا» به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با حضور مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی؛ حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و شاعرانی از  خراسان رضوی، قم و فارس برگزار شد.

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع)، گفت: به یمن حضور حضرت رضا(ع) در جامعه ایرانی، اتفاقات خوب و اثربخشی اتفاق افتاده است.

از مهم ترین اقداماتی که نهاد کتابخانه های عمومی کشور در طی این سالها انجام داده است، برگزاری منظم  و منسجم جشنواره ملی کتابخوانی رضوی است که سالها به همت کتابداران به یک مجموعه اقدامات فرهنگی موثر در سراسر کشور تبدیل شده است و هر ساله تلاش ما حرکت به سوی بهتر برگزار شدن این جشنواره است.

وی با اشاره به محافل ادبی کتابخانه ها، افزود: با توجه به ظهور کرونا در جهان و عدم امکان برگزاری حضوری، این محافل بصورت مجازی با جدیتی فراوان، منظم، مستمر و ثمر بخش در مجموعه کتابخانه های عمومی برگزار شده است.

با توجه به سابقه طولانی محافل و مجالس ادبی در جامه یکی از دغدغه های مسئولین در سطح بالای کشور  تقویت و شکل گیری این محافل با رویکرد مخاطب عمومی اعم از اعضای کتابخانه های عمومی است.

مهدی رمضانی ضمن تقدیر از برگزاری این برنامه، گفت: از برکات کرونا برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک با سایر استانها است.

این قبیل کارهای گروهی علاوه بر ایجاد و افزایش فضاهای هم افزایی باعث تبدیل گفتار به عمل و اجرا می شود.

وی با اشاره برگزاری انتخابات در پیش رو، افزود: به امید خدا کتابداران به عنوان گروه های پیشرو در انتخابات شرکت می کنند.

با توجه به اینکه بیش از 180 باب کتابخانه میزبان برگزاری انتخابات کشوری هستند، قطعا کتابخانه ها در امر دعوت مردم برای مشارکت در این فرضیه ملی و دینی نقش به سزایی ایفا خواهند کرد.

در ادامه حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک ایام دهه کرامت، گفت: دو روایت «خدا رحمت کند کسی را که امر ما اهل بیت(ع) را احیاء کند، علوم ما را فرا بگیرد و به دیگران آموزش دهد» و «اگر مردم زیبایی های کلام ما اهل بیت(ع) را بشناسند از ما تبعیت خواهند کرد» از حضرت امام رضا(ع) برای جامعه اسلامی ما تکلیفی سنگین به جا می گذارد.

معتقدم شعر و ادب یکی از آوردگاه های زیبایی های کلام اهل بیت(ع) است، یک شاعر تمام زیبایی های ادبی را به کار می گیرد تا پیام نورانی اهل بیت(ع) را به مخاطب منتقل کند و نتیجه آن شعری با مایه رضوی و کرامت اهل بیت (ع) است که می تواند برای جامعه اسلامی بسیار تاثیر گذار باشد.در ادامه راضیه رجایی، دبیر محفل ادبی رواق اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، ابوالفضل عصمت پرست، احمد حیدری از خراسان رضوی؛ عاطفه جوشقانیان، دبیر محفل ادبی پروین اعتصامی قم، سید مهدی شفیعی، فاطمه زاهد مقدم و انسیه سادات هاشمی ازاستان قم و غلامرضا کافی،مصیب صفری و رحیم قانعی از استان فارس به خوانش اشعار خود پرداختند.