کد خبر: 46909
تاریخ انتشار: شنبه, 08 بهمن 1401 - 14:52

داخلی

»

گفتگو

چین و هند منبع اصلی دانشجویان بین‌المللی در ایالات متحده آمریکا هستند

منبع : لیزنا
طبق گزارش Open Doors، در سال گذشته مجموعا ٩۴٨/۵١٩ دانشجوی بین المللی در کالج ها و دانشگاه های آمریکا ثبت نام کرده است.
چین و هند منبع اصلی دانشجویان بین‌المللی در ایالات متحده آمریکا هستند

به گزارش لیزنا، دکتر جعفر مهراد، استاد بازنشسته دانشگاه شیراز و موسس ISC   گفت: در سال تحصیلی ٢٠٢١/٢٢ تقریبا یک میلیون دانشجو از ٢٠٠ کشور جهان در موسسات آموزش عالی آمریکا تحصیل می کردند. این رقم نسبت به سال تحصیلی پیش از آن، که آمریکا به علت همه گیری کووید-١٩ تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی خود را از دست داده بود، ۴ درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: طبق گزارش Open Doors، در سال گذشته مجموعا ٩۴٨/۵١٩ دانشجوی بین المللی در کالج ها و دانشگاه های آمریکا ثبت نام کرده است. بر اساس این گزارش، ١۵ دانشگاه دارای بیشترین دانشجوی بین المللی است: دانشگاه نیویورک ٢١/٠٨١، دانشگاه نورث وسترن در بوستون ١٧/٨٣۶، دانشگاه کلمبیا ١۶/٩۵۶، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ١۵/٧٢٨، دانشگاه ایالتی آریزونا ١۵/٢٩٣، دانشگاه ایلینوی ١٢/٨٣٣، دانشگاه بوستون ١١/٧٩٨، دانشگاه کالیفرنیا در سان دیه گو ١١/٢٩٧، دانشگاه پردو ١١/١٩٨، برکلی ١٠/۶۶۴، دانشگاه میشیگان ٩/٣۴٨، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ٨/٣١٣، دانشگاه واشینگتن در سیاتل ٨/۶٨٢ و دانشگاه کارنیگی ملون در پیتسبورگ ٨/١٩۶.

دکتر مهراد افزود: چین و هند منبع اصلی دانشجویان بین المللی در ایالات متحده آمریکا است، اما سال گذشته از تعداد دانشجویان چینی تقریبا ٩ درصد کاهش یافته، در حالیکه به میزان ١٩ درصد بر تعداد دانشجویان هندی اضافه شده است. مجموعا ٢٩٠/٠٨۶ دانشجوی چینی که شامل ٣٠/۶ درصد کل دانشجویان بین المللی است در ایالات متحده آمریکا به تحصیل اشتغال دارند. از طرف دیگر، ١٩٩/٢٨٢ دانشجوی هندی، شامل ٢١ درصد از کل دانشجویان بین المللی، در سال تحصیلی ٢٠٢١/٢٢ در دانشگاه های آمریکا ثبت نام کرده بودند. 

وی در پایان تکید کرد: کره جنوبی سومین منبع اصلی دانشجویان بین المللی در آمریکا است. تعداد دانشجویان کره ای در آمریکا با افزایش ٣/٢ درصد ۴٠/٧۵۵ دانشجو می باشد. افزایش بیشتر، تقریبا ۶٠ درصد، مربوط به دانشجویانی است که از آلمان در دانشگاه های آمریکا مشغول به تحصیل می باشند. تعداد این دانشجویان در سال تحصیلی ٢٠٢١/٢٢ در حدود ۵/٣۶٣ دانشجو گزارش شده است. سایر کشورهای اعزام کننده دانشجو به آمریکا به ترتیب عبارتند از کانادا، تایوان، ویتنام، برزیل و ایران.