کد خبر: 46929
تاریخ انتشار: یکشنبه, 16 بهمن 1401 - 07:03

داخلی

»

کارگاه

مجموعه کارگاه‌های «کتابدار پژوهشگر» برگزار می‌شود

منبع : انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران
مجموعه کارگاه های آموزشی «کتابدار پژوهشگر» به همت انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در کشور برگزار می‌شود.
مجموعه کارگاه‌های «کتابدار پژوهشگر» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، ، دکتر منصور کوهی رستمی ضمن تبریک فرارسیدن دهه ی فجر گفت: آشنایی کتابداران برای ارائه «خدمات مشاوره پژوهشی»  از مهمترین اهداف برگزاری این دوره ها است که توسط انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران به صورت برخط از طریق سامانه اسکای روم به نشانی https://www.skyroom.online/ch/farspl/iplaworkshop برگزار می‌شوند.

وی افزود: «انتخاب موضوع و جستجوی پیشینه پژوهش»با تدریس؛ دکتر حسین دهداری‌راد؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر فاطمه شیخ شعاعی؛ سرپرست مرکز توسعه هماهنگی اطلاعات و انتشارات وزارت بهداشت و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نخستین دوره این کارگاه ها هستند که دوشنبه ۱۷ بهمن برگزار می شوند.

دکتر کوهی رستمی ادامه داد: کارگاه «پروپوزال‌نویسی» با تدریس دکتر مسعود محمدی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دومین دوره این کارگاه ها است که دوشنبه ۲۴ بهمن برگزار می شود و دوره «مدیریت منابع و استنادات» با تدریس دکتر محمدجواد منصورزاده؛ دستیار پژوهش پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز سومین کارگاه این دوره های ارزشمند هستند که پیشنهاد می شود تمامی کتابداران از این دوره های مفید بهره مند شوند.

رییس انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران در پایان یادآور شد : کتابداران فعال در این حوزه و همچنین سایر علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام به وب سایت انجمن به آدرس https://ipla.ir/?page_id=5140 مراجعه و  مطابق با شرایط اعلام شده در هریک از کارگاه‌ها شرکت کنند. همچنین افرادی که سه کارگاه را ثبت نام کرده اند می توانند به صورت رایگان در کارگاه آموزشی چهارم با عنوان «اصول و روش های جستجو و دسترسی آزاد به اطلاعات» روز یکشنبه ۷ اسفندماه شرکت کنند.

وی در پایان یادآوری کرد: لازم به ذکر است برای تمامی شرکت کنندگان در کارگاه ها، گواهی معتبر با احتساب هر کارگاه ۸ ساعت آموزش صادر خواهد شد.

باهماهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گواهینامه‌های آموزشی کارکنان شاغل در نهاد پس از صدور توسط انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران  به صورت متمرکز در سوابق آموزشی همکاران ثبت خواهد شد.