کد خبر: 24761
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 24 تیر 1395 - 15:27

داخلی

»

اخبار کتاب

در استان سمنان

از هفت عنوان کتاب کودک رونمایی شد

منبع : لیزنا
آئین رونمایی از هفت عنوان کتاب کودک تالیف نویسندگان سمنان در سالن همایش های اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان برگزار شد.
از هفت عنوان کتاب کودک رونمایی شد

 به گزارش لیزنا، علیرضا شاه حسینی،مدیرکل کتابخانه های استان سمنان، شامگاه چهارشنبه در آئین رونمایی از هفت عنوان کتاب کودک تالیف نویسندگان سمنان در سالن همایش های اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان ، اظهار داشت : اگر می خواهیم در آینده اساتید و مشاهیر بزرگی داشته باشیم باید از سنین کودکی فرزندان خود را به مطالعه و کتابخوانی عادت دهیم تا فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف نهادینه شود.

 

وی با بیان اینکه کتاب های ادبیات کودک امروز باید دارای تصاویر و جذابیت خاصی باشد تا کودکان به خواندن آنها راغب شوند، ابراز داشت: ادبیات کودک امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و امیدواریم بتوانیم به سوی تولیدات فاخر فرهنگی با توجه به هجمه سنگین فرهنگی دشمنان گام های بهتری برداریم.

مدیرکل کتابخانه های استان سمنان ضمن بیان اینکه به زودی تالار مشاهیر در کتابخانه مرکزی سمنان راه اندازی می شود، گفت: در این بخش عرفا، علماء، نویسندگان و شاعران استان و هم چنین دو ریاست جمهور هم استانی معرفی خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه بخش معرفی آثار مولفان استان از سال گذشته در کتابخانه مرکزی راه اندازی شده است، گفت: تاکنون شرح حال ۱۶۲مولف استان سمنان همراه با کتاب های منتشر شده نویسندگان در این  بخش به نمایش گذاشته شده است.

شاه حسینی با تاکید بر اینکه خوشبختانه مردم فرهنگی و مذهبی سمنان از جشنواره کتابخوانی رضوی استقبال کردند افزود: بخش الکترونیکی جشنواره تا 31 تیر ماه تمدید شده است و انشالله  با شرکت خانوادگی در مسابقه کتابخوانی رضوی فرزندان خود را با  فضائل امام رضا  (ع ) بیشتر آشنا کنیم.

 

منصور فرزامی راد مدرس دانشگاه  نیز در این آئین با بیان اینکه کتاب را باید برای کودکان نوشت نه درباره کودک، گفت: نویسنده حوزه کودک باید روانشناسی و زبان کودکانه را کامل بداند و بشناسد.

وی با بیان اینکه باید زبان کودک را شناخت و برای آن از واژه های دشوار استفاده نکرد، افزود: نباید یک سراینده یا نویسنده کودک از زبان عامیانه استفاده کند چرا که ما معتقدیم زبان معیار بهترین آموزش برای نونهال استفاده شود.

فرزامی راد با اشاره به این مطلب که فرزندان ما باید از دوران خردسالی قبل از آنکه بتوانند بخوانند، با کتاب آشنا شوند، بیان داشت: علمی که از دوران کودکی  آموخته شود هیچ گاه از بین نمی رود.

 

در این آئین کتاب اشرفی داره، درخت اشرفی نوشته محمد عموزاده، موش بازیگوش نوشته فاطمه سلامت، روباه و گربه ناقلا نوشته فاطمه سلامت، خاطرات شیرین پرنیا نوشته آناهیتا اوغان، دعوای میخ و چکش نوشته فاطمه سلامت، پسری که اسمش سام بود نوشته طاهره اورجی و امروز سام با مامانش رفت پارک نوشته طاهره اورجی رونمایی شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: