کد خبر: 25234
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 شهریور 1395 - 12:44

داخلی

»

اخبار کتاب

انجمن ادبی ایران و ایتالیا تشکیل می‌شود

منبع : لیزنا
 به منظور ارتباط بیشتر نخبگان، نویسندگان، شاعران، صاحب‌نظران ایران و ایتالیا و شناخت متقابل مردم دو کشور از تحولات ادبی معاصر، انجمن ادبی ایران و ایتالیا تشکیل می‌شود.
انجمن ادبی ایران و ایتالیا تشکیل می‌شود

 به گزارش لیزنا، به گزارش لیزنا، رابطه‌ی فرهنگی و ادبی ایران و ایتالیا یکی از قدیم‌ترین و ریشه‌دارترین روابط معنوی ایران با یکی از دولت‌های کنونی دنیای غرب است و همیشه نوعی نزدیکی فکری و ذوقی و تمدنی این دو کشور را به یکدیگر نزدیک می‌کرده است. تاریخچه‌ی روابط فرهنگی و معنوی ایران و ایتالیا در حقیقت تاریخچه‌ی روابط شرق و غرب به صورت کلی آن است. زیرا افزون از بیست قرن پیش، این دو کشور یکی مظهر تمدن شرق و دیگری نماینده‌‌ی تمدن غرب بوده‌اند.

 

ایران در سفرنامه‌های مارکوپولو و پیترو دلاواله جایگاه بسیار مهمی دارد و سابقه‌ی مطالعات ایرانی در ایتالیا به نخستین دوران حکومت صفویان باز می‌گردد. در چهار سده‌ی گذشته همواره داد و ستدهای فرهنگی میان ایران و ایتالیا برقرار بوده که اوج آن در قرن بیستم و در سه دهه‌ی اخیر است.

 به منظور ارتباط بیشتر نخبگان، نویسندگان، شاعران، صاحب‌نظران ایران و ایتالیا و شناخت متقابل مردم دو کشور از تحولات ادبی معاصر، انجمن ادبی ایران و ایتالیا تشکیل می‌شود.

نخستین جلسه‌ی این انجمن با حضور و همفکری جمعی از نویسندگان و مترجمان در روز شنبه ۲۷ شهریور در مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب تشکیل شد.

 

در این جلسه آنتونیا شرکا، نادیا معاونی، نسرین فقیه، منوچهر سادات‌افسری، مصطفی مستور و علی‌اصغر محمدخانی حضور داشتند و درباره‌ی برنامه‌های این انجمن برای روابط ادبی گسترده‌تر میان ایران و ایتالیا بحث و گفت‌وگو شد و مقرر شد که این انجمن با همکاری کارلو سکونه، فیلیچیتا فرارو، بیانکا ماریا فیلیپینی،کلارا کرونا، آنا وانزان، ابوالحسن حاتمی، فائزه مردانی، آنتونیو ساکتی، بیانکا ماریا اسکارچیا، آنتونیو شرکا، نادیا معاونی، نسرین فقیه، پریسا نظری، مصطفی مستور و علی‌اصغر محمدخانی در یک سال آینده برنامه‌های مختلفی را  در شهر کتاب و نهادهای ادبی و فرهنگی ایتالیا و شهرهای مختلف دو کشور برگزار نماید.

همچنین به زودی نشریه‌ای دو زبانه برای انعکاس تحولات ادبی دو کشور به صورت مشترک منتشر شود و در سال آینده که ایتالیا مهمان ویژه‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است برنامه‌های نوینی برای همکاری‌های مشترک ادبی طراحی و اجرا شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: