کد خبر: 26883
تاریخ انتشار: شنبه, 02 بهمن 1395 - 11:30

داخلی

»

اخبار کتاب

یادی از «ابوالحسن نجفی» در سرای اهل قلم

منبع : لیزنا
موسسه خانه کتاب به مناسبت اولین سالگرد درگذشت زنده‌یاد ابوالحسن نجفی، مترجم و منتقد ادبی، روز یک‌شنبه، سوم بهمن‌ماه، نشستی را به یاد او برگزار می‌کند.
یادی از «ابوالحسن نجفی» در سرای اهل قلم

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، در این نشست، عبدالعلی عظیمی، محمدمهدی مرزی، امید طبیب‌زاده و مهدی صالحی حضور دارند.

استاد ابوالحسن نجفی از بزرگان عرصه‌ ترجمه، زبان‌شناسی، فرهنگ‌نویسی، وزن شعر فارسی، ادبیات تطبیقی و زبان و ادبیات فارسی در روزگار ما و یکی از تأثیرگذارترین افراد نسل خود در شناسایی و تربیت نویسندگان و پژوهشگران بود که کارنامه‌ پر برگ و باری دارد.

آثار تالیفی او، «مبانی زبان‌شناسی و کاربرد آن در زبان فارسی»، «وظیفه ادبیات»، «غلط ننویسیم (فرهنگ دشواری‌های زبان فارسی)» و «فرهنگ فارسی عامیانه» است.

علاقمندان می توانند برای حضور در این نشست ساعت 16:30 تا 18 به سرای اهل قلم به نشانی خيابان انقلاب، خيابان برادران مظفر جنوبی (صبا) كوچه خواجه نصير شماره 2  مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: