کد خبر: 27014
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 بهمن 1395 - 14:38

داخلی

»

اخبار کتاب

جدیدترین شماره فصلنامه «نقد کتاب هنر» منتشر شد

منبع : لیزنا
نهمین و دهمین شماره فصلنامه «نقد کتاب  هنر» در یک مجلد ویژه بهار و تابستان ۱۳۹۵ به سردبیری علی بوذری از سوی انتشارات موسسه خانه کتاب منتشر شد.
جدیدترین شماره فصلنامه «نقد کتاب هنر» منتشر شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، نهمین و دهمین شماره فصلنامه «نقد کتاب هنر» در بخش‌های «نقد شفاهی»، «نقد تالیف»، «نقد ترجمه»، «نقد موجز»، «نقد دیروز»، «شایسته ترجمه» و «گوناگون» منتشر شده است.

این شماره از  فصلنامه «نقد کتاب هنر» با آثاری از «مجید آزادی احمد آبادی»، «میگان آل. بنتن»، «علی اتحاد»، «مهناز احمدی»، «کامران افشار مهاجر»، «احسان الله شکر اللهی»، «سید محمد حسین مرعشی»، «مهدی نصرالله زاده» و...  منتشر شده است.

سرمقاله این شماره از فصلنامه از سوی علی بوذری نوشته شده که در بخشی از آن آمده است: «امروز شاهد رشد آثار پژوهشی مکتوب در زمینه‌های مختلف هستیم و بر خلاف گذشته که تعداد پژوهشگران در هر حوزه، محدود و مشخص بود، هر روز نامی نو به عنوان نویسنده و پژوهشگر به فهرست طویل نویسندگان و اهالی قلم، افزوده می‌شود. این پدیده، شاید در گسترش دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلات عالیه ریشه دارد. بر خلاف گذشته که چند دانشگاه محدود در پایتخت و مراکز استان‌های بزرگ، مثل شیراز، مشهد، اصفهان و... پذیرای دانش‌پژوهان مشتاق بودند، اکنون هر دهکده‌ای، صاحب دانشگاه در انواع گوناگون است.  به طبع، آنچه از این مراکز انتظار می‌رود، تولید علم و دانش در قالب کتاب و مقاله است...».

در بخش « نقد تالیف» مطالبی همچون «نقد و بررسی کتاب جستاری درباره مرکب خوشنویسی»، « تار و پود  زرافشان: معرفی کتاب صد سال زری بافی در ایران»، «طلوع از محاق: نگاهی به کتاب شور آفرین خلوت گزیده»، «نقد کتاب رازهای خط و نقاشی خط؛ نگاهی به اثار رضا مافی» آمده است.

 مقاله‌های «هنر همچون درمان؛ راهکاری عملی: درباره کتاب هنر همچون درمان» نوشته علی اتحاد، «رو در رو با سینما؛ نگاهی به کتاب تحلیل فیلم: شیوه نگارش دانشگاهی» نوشته بهمن ایران پور، «تماشاخانه؛ درباره کتاب ضرورت تئاتر، هنر تماشاکردن و تماشایی بودن» نوشته مهدی نصراله‌زاده از جمله مقاله‌هایی هستند که در بخش «نقد ترجمه» آمده است.

«شایسته ترجمه» دیگر بخش این فصلنامه تخصصی نقد کتاب است که دو مقاله «از سوده سواد تا فروغ دانایی:نگاهی به کتاب خط و نظام‌های نوشتاری در جهان اسلام» نوشته حمید رضا توسلی و «طراحی شخصیت: نگاهی به کتاب اصول طراحی شخصیت در انیمیشن» به قلم مهدی حق‌شناس را معرفی کرده است.

نهمین و دهمین شماره فصلنامه «نقد کتاب هنر» ویژه بهار و تابستان ۱۳۹۵ با صاحب امتیازی موسسه خانه کتاب و مدیرعاملی مجید غلامی‌جلیسه به بهای ۱۰ هزار تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: