کد خبر: 28016
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 فروردين 1396 - 21:07

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری نشست «ادبیات کودکان و تصویرگران ایرانی» در نمایشگاه کتاب بلونیا

منبع : لیزنا
نشست «ادبیات کودکان و تصویرگران ایرانی» در کافه نویسندگان نمایشگاه کتاب بلونیا با حضور فرانچسکو بروسکی، هدی حداد، علی بوذری و نرگس محمدی برگزارشد.
برگزاری نشست «ادبیات کودکان و تصویرگران ایرانی» در  نمایشگاه کتاب بلونیا

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، پانزدهم فروردین‌ماه به همت انجمن تصویرگران ایران نشستی با حضور علی بوذری، هدی حدادی و نرگس محمدی در پنجاه و چهارمین نمایشگاه کتاب بلونیا برگزار شد.

در این نشست فرانچسکو بروسکی  مدیر نشری به همین نام که اقدام به انتشار 8 کتاب کودک، 2 رمان بزرگسال و 1 نمایشنامه ایرانی کرده است، به معرفی ادبیات و تصویرگری ایران پرداخت.

وی در این نشست آثاری از تصویرگری و ادبیات ایران را به حاضرین عرضه نمود و درباره درخشش تصویرگری ایران و ادبیات بزرگسال فارسی سخن گفت.

وی در ادامه  به  این موضوع اشاره کرد که چندی بعد شهر میلان شاهد برگزاری نمایشگاهی از آثار سی و یک  تصویرگر کتاب کودک ایران است.

هدی حدادی در این نشست در پاسخ به این سوال که شیوه های راه یابی کتاب ایران به بازار کتاب ایتالیا چیست؟ به شیوه تولید کتاب در ایران اشاره کرد.

حدادی با بیان این که نویسندگان و تصویرگران در ایران در یک مسیر حرکت نمی کنند و ضروری است که مولف تصویرگران جدی گرفته شوند.

حدادی در ادامه تصویری شدن کتاب ها طی سالهای اخیر و گفتگوی بیشتر نویسندگان و تصویرگران را دلیل بهبود تولید کتاب در ایران و جهانی تر شدن آن دانست.

 وی همچنین به تجرفه کارگاه خلق کتاب تصویری که با همکاری موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و انجمن نویسندگان کودک و نیز انجمن تصویرگران تا کنون سه دوره اجرا شده پرداخت.

نرگس محمدی دیگر سخنران این برنامه بود. او درباره اثر خود که به کاتالوگ این دوره راه یافته سخن گفت.اثری از هزار و یکشب از محمدی در کشور چین منتشر شده که امسال به کاتالوگ بولونیا راه یافته است. در ادامه بوذری ضمن اشاره به دیگر فعالیت های ایران و حضور بین المللی آن در جشنواره ها از مخاطبان درخواست کرد که سوالات خود را مطرح کنند.

همچنین ارائه آثاری ایرانی راه یافته به جشنواره بلونیا طی پنجاه سال برگزاری جشنواره تصویرگری و نمایش آثاری از تصویرگران چند نسل بخشی از این برنامه بود. در ادامه شرکت کنندگان در غرفه ی ایران حضور یافتند و طی ورک شاپی با شیوه های تصویرگری در ایران آشنا شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: