کد خبر: 28404
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 ارديبهشت 1396 - 10:22

داخلی

»

اخبار کتاب

رشد 16 درصدی عناوین کتاب در اسفندماه 1395

منبع : لیزنا
 مقایسه تعداد عناوین کتاب های منتشر شده در اسفند ماه سال گذشته با  اسفند ماه سال ۹۴ حکایت از رشد 16 درصدی تعداد کل عناوین و رشد 38 درصدی کتاب های کودک و نوجوان دارد.
رشد 16 درصدی عناوین کتاب در اسفندماه 1395

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، در اسفند ماه سال گذشته 14 هزار و 11 عنوان کتاب منتشر شده است  که از این میان 2هزار  و 255عنوان کتاب کودک و نوجوان و 9 هزار و 497 عنوان کتاب عمومی هستند.

قیمت متوسط کتاب در اسفند  ماه سال گذشته، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۹۴ افزایش داشته و از ۱۴ هزار تومان به ۱۵ هزار و 844 تومان رسیده  و افزایش 13 درصدی را نشان می دهد.

تعداد عناوین کتاب‌های منتشرشده در استان تهران در اسفند ماه سال گذشته به نسبت کل کشور به 10 هزار و 804 عنوان رسیده است که 77.11 درصد آمار کل کشور را به خود اختصاص داده است و استان‌های خراسان رضوی و قم به ترتیب رتبه دوم و سوم بیشترین تعداد عناوین کتاب‌های منتشرشده در اسفند  ماه سال گذشته  را از آن خود کرده است.

بر اساس این آمار، انتشارات «روزبهان»، «مدرسان شریف»، «مدرسان برتر»، «طلایی پویندگان دانشگاه»، «موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران»، «نشر چشمه»، «چراغ دانش»، «سنجش و دانش»، «شرکت گلبان نشر» و « شرکت انتشارات سوره مهر» در فهرست ۱۰ ناشر عمومی پرکار  اسفندماه سال ۱۳۹۵ قرار گرفته‌اند.

همچنین، انتشارات «هوپا»، « تیزهوشان»، «پرتقال»، «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان»، «خیلی سبز»، «محراب قلم»، «به نشر وابسته به آستان قدس رضوی»، «سایه گستر»، «آرایان» و «زیتون» در فهرست ۱۰ ناشر  کودک پرکار در اسفند ماه سال ۱۳۹۵ قرار گرفته‌اند.

گفتنی است، انتشارات «خیلی سبز»، « تیزهوشان»، «کاگو»، «شرکت انتشارات کانون فرهنگی آموزش»، « بنی هاشمی خامنه»، «دریافت»، «مهر و ماه نو»، «پرتقال»، « تخته سیاه»، «حرف آخر آموزش» در فهرست ۱۰ ناشر پرکار آموزشی در اسفند  ماه سال  گذشته قرار گرفته‌اند.

از جمله کتاب‌هایی که در فهرست پرشمارگان ترین کتاب‌های اسفند ماه سال ۱۳۹۵ قرار گرفته‌اند، می‌توان به «دروس طلایی پایه نهم دوره اول متوسطه» و «بیشعوری: راهنمای علمی شناخت و درمان خطرناک ترین بیماری تاریخ بشریت» با 100 هزار نسخه اشاره کرد . کتاب «چکاوک(ویژه دانش آموزان سوم دبستان)» با 92 هزار و 620 نسخه در فهرست پرشمارگان ترین کتاب های اسفندماه سال گذشته قرار گرفته است.

کتاب های «بازگشت از نیمه راه: جریان شناسی مخالفت ها با نظام و رهبری جمهوری اسلامی ایران مروری بر اسناد، اسرار و ناگفته های جاماندگان قافله انقلاب»، «یک عاشقانه آرام» و « چهل نامه کوتاه به همسرم»  در فهرست پرتکرارترین کتاب های اسفند 1395 قرار گرفته اند.

براساس این آمار، کتاب‌های منتشرشده در بازه زمانی یک‌ماهه اسفند ۹۴ توسط  9 هزار و 408 پدیدآورنده انتشار یافته که از این تعداد 2هزار و 127 نفر زن و مابقی مرد بودند. همچنین در همین دوره زمانی در سال ۹۵ تعداد 9 هزار و 732 پدیدآورنده فعالیت داشته‌اند که از این تعداد  2هزار و 469 نفر زن و 7هزار و 263 نفر  مرد بودند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: