کد خبر: 28685
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 خرداد 1396 - 15:14

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشارات سروش کتاب سیر گفتمان سلفیگری را منتشر کرد 

با توجه به شرایط خاص منطقه خاورمیانه و تحولات جدی در فرقه‌های نوظهور در ادیان و مذاهب گفتمان سلفیگری که نوشته مروان شحاده و ترجمه محمدکاظم جعفری می‌باشد با اولویت  ویژه در انتشارات سروش به چاپ رسید.
انتشارات سروش کتاب سیر گفتمان سلفیگری را منتشر کرد 

به گزارش لیزنا، سیر گفتمان سَلَفی ـ جهادی، فکر سیاسی جدیدی را مطرح می‌کند که با گفتمان سَلَفی سنتی متفاوت است. این گفتمان به‌باور طرفدارانش کوشیده تا معایب و نقائص گفتمان پیشین را برطرف کند. این گفتمان کارِ گروهی، جنبشی، سیاسی و جهادی را سرلوحة خود قرار داده، در حالی که گفتمان سنتی دهه‌های متمادی با این امر مبارزه کرده است. این کتاب به مطالعة مهم‌ترین سازمان‌های وابسته به سلفیگری در دوران معاصر می‌پردازد. نویسنده که خود در ارتباط نزدیک با بدنة بعضی از این سازمان‌ها بوده کوشیده است به تحلیل علل و اسباب و عوامل مؤثر منطقه‌ای و جهانی این تغییر گفتمان در دو سطح فکری و عمل سیاسی بپردازد و شاخص‌های این تغییر را مشخص کند.

باتوجه به حرکت امروزی فرقه‌های جهادی خشونت‌گرا از یک‌سو، و تبلیغات هماهنگ فرهنگی ـ رسانه‌ای و سیاسی غرب در جهت اسلام‌هراسی از سوی دیگر، اطلاع کلیة محققان حوزه‌های سیاسی و سایر شاخه‌های علوم اجتماعی و معارف و تبلیغ اسلامی از روند مزبور بسیار ضروری است و لذا مطالعة این اثر را به کلیة این‌قبیل دست‌اندرکاران اکیداً توصیه می‌کنیم. این کتاب به قیمت ۲۷۰۰۰۰ ریال از اردیبهشت سال جاری وارد بازار نشر شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: