کد خبر: 28747
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 خرداد 1396 - 10:41

داخلی

»

اخبار کتاب

ديدار رایزن فرهنگی ایران با ريیس کتابخانه ملی فیلیپین

منبع : لیزنا
 محمد جعفریملك، رایزن فرهنگی ایران در فيليپين با سزار گیلبرت آدریانو، ريیس کتابخانه ملی اين كشور ديدار كرد.
ديدار رایزن فرهنگی ایران با ريیس کتابخانه ملی فیلیپین

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این ديدار که در محل کتابخانه ملی فیلپین برگزار شد، رایزن فرهنگی كشورمان انتخاب سزار گیلبرت آدریانو به عنوان ريیس کتابخانه ملی از سوی ريیس جمهور فيليپين را به وی تبریک گفت و برای دولت و ملت فیلپین آرزوی موفیقت كرد.

جعفري‌ملك در ادامه با اشاره به امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های دو جانبه بین کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و كتابخانه ملی فیلپین، ابراز امیدواری كرد كه در دوره جدید بتوان از این فرصت پیش آمده استفاده كرد و قدمی مثبت برای شناساندن فرهنگ دو ملت برداشت.

وي ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد به دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای کتابداری، برای آموزش کتابداری بورس تحصیلی و فرصت‌های مطالعاتی اعطا كند. همچنن می‌توانیم برای کارشناسان نسخ خطی این کتابخانه دوره‌های آموزشی ترمیم و بازسازی نسخ خطی و قدیمی را برگزار كنيم.

در ادامه رییس کتابخانه ملی فیلیپین نیز اعلام كرد: این کتابخانه آمادگی دارد تا فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ميزبانی كند.

وي تأکید كرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک و پس از پایان بازسازی ساختمان کتابخانه ملی، گوشه ایران که چند سالی است در این کتابخانه راه‌اندازی شده است، فعالیت خود را مجدداً آغاز كند.

 

در پايان اين ديدار نيز دولورس کالرینگوای، معاون کتابخانه ملی نیز اعلام كرد: سالن‌های کتابخانه ملی فيليپين آمادگی برگزاری نمایشگاه و همچنین سمینارهای علمی دوجانبه را دارد و امیدواریم پس از بازسازی بتوانیم در این خصوص قدم‌های مثبتی برداریم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: