کد خبر: 29855
تاریخ انتشار: دوشنبه, 23 مرداد 1396 - 13:56

داخلی

»

اخبار کتاب

«افسانه شعبان نژاد» مهمان چهارمین چهارشنبه کتاب فردوس

منبع : لیزنا
 کتابخانه فرهنگسرای فردوس همزمان با برگزاری چهارشنبه‌های کتاب در دومین پویش جشنواره کتابخوانی، میزبان «افسانه شعبان نژاد» با معرفی مجموعه آثار وی است.
«افسانه شعبان نژاد» مهمان چهارمین چهارشنبه کتاب فردوس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، برنامه چهارشنبه های کتاب به منظور ساماندهی و ایجاد تحول جریان ساز در برنامه های حوزه کتاب با بخش های مختلفی از جمله: رونمایی، نقد و بررسی تازه های کتاب، دعوت از نویسندگان و چهره ها، تشکیل و تقویت گروه ها و کانون های دوستدار کتاب و کتابخانه و ... طی چهارشنبه های مرداد و شهریورماه سال جاری در کتابخانه فردوس برگزار می شود.

چهارمین چهارشنبه کتاب فردوس، به معرفی مجموعه آثار «افسانه شعبان نژاد» نویسنده ادبیات کودک و نوجوان اختصاص دارد که روز چهارشنبه 25 مردادماه ساعت 17 با حضور جعفر توزنده جانی به عنوان منتقد و کارشناس مجری این نشست ادبی، در فرهنگسرای فردوس اجرا می شود.

گفتنی است؛ افسانه شعبان‌نژاد متولد ۱۳۴۲ در شهداد کرمان، شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان است. او کارشناس رشته زبان و ادبیات فارسی و کارشناس ارشد رشته ادبیات نمایشی است.او دارای دکتری هنر و نشان درجه یک هنری در ادبیات داستانی و شعر می باشد. شعبان‌نژاد فعالیت خود را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سال ۱۳۶۰ با یکی از نشریات امور تربیتی تهران آغاز کرد و مدتی به عنوان سردبیر برنامه خردسالان در رادیو مشغول به کار بود. سردبیری مجلات رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز و عضویت در شورای شعر کیهان بچه‌ها از مسئولیت‌های قبلی او بوده است. از او تاکنون بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه شعر و داستان برای کودکان و نوجوانان منتشر شده‌است. شعبان‌نژاد در سال ۲۰۱۰ کاندیدای دریافت معتبرترین جایزه ادبی جهان در بخش کودک و نوجوان، جایزه آسترید لیندگرن گردیده است. جایزه‌ى‌ نخست بخش شعر جشنواره‌ى‌ فجر، ۱۳۸۵و بزغاله‌هاى ابرى؛ کتاب سال کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان، ۱۳۸۹ از دیگر افتخارات این نویسنده ارزنده کشور است.

از جمله کتاب‌های وی می توان به : لالا لالا گل‌ شب‌بو (شعر)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۶۹، ابر اومد، باد اومد (شعر)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۷۳، باغ هزار دخترون (داستان)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۷۳، کلاغه کجاست؟ روى‌ درخت (شعر)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۷۵، خانم چمن و درخت زرد‌آلو (داستان)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۷۵، صداى صنوبر (داستان)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۷۶، زنبور و سیب قرمز (داستان)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۷۷، این‌طرف صحرا، آن‌طرف صحرا (داستان)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۷۸، کلاغه به خونه‌اش نرسید (شعر)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۸۱، پرنده گفت شاعرم (شعر)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۸۶، روزى روزگارى (ویژه‌ى نابینایان)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۸۷، چشم‌هاى‌ زمستانى (شعر)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۸۸، گل زرى، کاکل زرى (بازى‌، شعر، نمایش)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۸۹، دس دس دس، نخود و عدس (بازى‌، شعر، نمایش)، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان ۱۳۸۹، کلاغ‌هاى‌ مزرعه‌ى‌ پنبه، انتشارات محراب قلم، به‌به‌به چه روزى‌ (۴ جلد)، انتشارات قدیانى، ترانه‌هاى من و خواهرجونم (۴ جلد)، نشر پنجره، نازدونه، برگ پونه،‌ انتشارات سروش، دس‌دسى گرگه مى‌آد (شعر)، به‌نشر، دس‌دسى بارون مى‌‌آد (شعر)، به‌نشر اشاره کرد.

 

علاقمندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44081043 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: