کد خبر: 30245
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 شهریور 1396 - 11:29

داخلی

»

اخبار کتاب

افتتاح سه کتاب‌خانه سیار، کانون زبان و فروشگاه در استان اردبیل

منبع : لیزنا
هم‌زمان با هفته‌ی دولت، بهره‌برداری از سه کتاب‌خانه سیار، یک خودروی اداری، کانون زبان و یک فروشگاه عرضه‌ محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اردبیل آغاز شد.
افتتاح سه کتاب‌خانه سیار، کانون زبان و فروشگاه در استان اردبیل

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در پنجمین روز از هفته‌ دولت و با حضور شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری اردبیل، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و جمعی از مسوولان استان، یک خودروی اداری و دو کتاب‌خانه سیار روستایی و یک کتابخانه سیار شهری در مناطق محروم شهرستان اردبیل و شهرستان پارس‌آباد راه‌اندازی شد و قرار است هریک از آن‌ها نزدیک به 20 روستا و مناطق محروم شهری را تحت پوشش خدمات فرهنگی‌هنری خود قرار دهند.

هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان، افتتاح کتاب‌خانه‌های سیار را در راستای عمل به شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» ذکر کرد و افزود: این خودروها بااعتبار بالغ‌بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی فرمانداری اردبیل خریداری و آماده‌ی خدمت‌رسانی فرهنگی به روستاها هستند.

جمادیه تصریح کرد: مهم‌ترین هدف کتاب‌خانه‌های سیار، رواج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان مناطق محروم به‌ویژه روستاها است و امیدواریم با عنایت و توجه مسوولان بتوانیم هرچه بیشتر و بهتر در راه‌اندازی این واحدها کوشا باشیم.

اکبر صمدی فرماندار پارس‌آباد نیز در این مراسم، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های کانون پرورش فکری در خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان، گفت: از اقدامات کانون در جهت توسعه و تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری و ایجاد مراکز عرضه‌ی اسباب‌بازی و سرگرمی‌های سازنده حمایت می‌کنیم.

هم‌چنین در مراسمی دیگر، نخستین شعبه کانون زبان ایران و فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون که محصولاتی هم‌چون کتاب، سرگرمی، نوشت‌افزار و اسباب‌بازی را عرضه خواهد کرد، در شهرستان گرمی با حضور فرماندار گرمی و مسوولان شهرستانی افتتاح شد.

هدف از راه‌اندازی این فروشگاه دسترسی بچه‌های گرمی به کتاب و محصولات فرهنگی کانون و نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی عنوان شده و ساختمان دوطبقه کانون زبان و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در این شهرستان نیز با زیربنای 200 مترمربع از سوی فرمانداری گرمی در اختیار کانون قرار گرفته است و کانون نیز با اعتباری نزدیک به 50 میلیون تومان آن را تجهیز و راه‌اندازی کرده است.

در این مراسم، ابراهیم امامی فرماندار گرمی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان افزود: با افتتاح این پروژه‌ها تلاش می‌کنیم مراکز عرضه محصولات فرهنگی را توسعه داده و در تجهیز کانون زبان نهایت همکاری را به‌عمل ‌آوریم.

 

گفتنی است با افتتاح دو کتاب‌خانه‌ سیار روستایی و یک کتاب‌خانه‌ سیار شهری، مجموع کتاب‌خانه‌های سیار کانون استان اردبیل به تعداد 9 مرکز رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: