کد خبر: 30652
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 مهر 1396 - 09:22

داخلی

»

اخبار کتاب

امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت ارشاد و سازمان بهزیستی برای کتابخوانی در مهد کودک ها

منبع : لیزنا
تفاهمنامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و سازمان بهزیستی کل کشور برای اجرای طرح «دوشنبه های کتابخوانی» در مهد کودک ها امضا شد.                
امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت ارشاد و سازمان بهزیستی برای کتابخوانی در مهد کودک ها

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی ربیعی وزیر تعاون و رفاه اجتماعی با حضور در مهدکودک ایرانمهر در راستای امضای تفاهمنامه همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کل کشور مبنی بر «دوشنبه های کتابخوانی» زنگ کتابخوانی را به صدا درآوردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم  درباره هدف از امضای این تفاهمنامه همکاری گفت: کتابخوانی دغدغه جدی امروز جامعه است و باید بدانیم کتابخوانی به ما در ساختن انسان سالم و آموزش مهارت های صحیح اجتماعی کمک می کند.

وی افزود: طرح کتابخوانی در مهدکودک ها و موضوع انعقاد تفاهمنامه همکاری بین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور از چندی قبل مطرح بود. کتابخوانی باید در سنین کودکی و از مهدهای کودک شکل بگیرد و فرزندان ما از ابتدا باید با کتاب و کتابخوانی رشد کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه یک روز در هفته به عنوان کتاب خوانی در مهدهای کودک سراسر کشور اختصاص داده می شود و برای این منظور روزهای دوشنبه هر هفته در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم این طرح بتواند به نهادینه شدن بیش از پیش کتابخوانی در جامعه  کمک کند.

 

در این مراسم تفاهمنامه همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کل کشور با هدف تشویق کودکان به خواندن کتاب و استفاده بهینه از ظرفیت های مهد های کودک برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده ها و اختصاص روزهای دوشنبه به عنوان روز کتابخوانی در مهد کودک های سراسر کشور، از سوی محمد سلگی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر تعاون و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کل کشور امضاء شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: