کد خبر: 32976
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 12 بهمن 1396 - 22:53

داخلی

»

اخبار کتاب

«جايزه كتاب استانچ» برای کتاب هایی بدون خشونت

منبع : لیزنا
در بریتانیا جایزه کتاب جدیدی با عنوان «جايزه كتاب استانچ» ایجاد شده است و به نویسندگانی اعطا خواهد شد که داستان هایی مهیج (تريلر) ولی بدون خشونت می نویسند.
«جايزه كتاب استانچ» برای کتاب هایی بدون خشونت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام سایت اخبار ادبی روسیه، بریجنت لاولس، نویسنده و بنیان گذار این جایزه معتقد است که اخیرا، به ویژه در رابطه با زنان، میزان خشونت در ادبیات بسیار زیاد بوده است. برای دریافت این جایزه در کتاب نباید کلمه ای در مورد ضرب و شتم، تجاوز، آزار و یا قتل آمده باشد. یعنی بنیانگذاران «جايزه كتاب استانچ» (Staunch Book Awardمی خواهند نویسندگان را به نوشتن داستان هایی به شکل جدید دعوت کند؛ زیرا به نظر آنها در ادبیات خشونت علیه زنان به اندازه مضحکی افزایش یافته است.

در ماه آینده برنامه ریزی ها برای این جایزه آغاز خواهد شد و برنده در روز 25 نوامبر «روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان» اعلام خواهد شد. میزان این جایزه معتبر کتاب 2هزار پوند است.

بریجنت لاولس بر روی وب سایت جایزه می نویسد: «زمان آن رسیده تا یک کار اساسی انجام شود. خشونت علیه زنان در داستان در حد مضحکی بالا رفته است. بنابراین هدف «جايزه كتاب استانچ» این است که نویسندگان تريلر را تشویق کنیم تا ما را از شتافتن به سمت کلیشه ها بازدارد، به خصوص به سمت شخصیت های زنانی که مورد آزار جنسی قرار می گیرند.»

همچنین مشخص شده است که در ترکیب هیات داوران «جايزه كتاب استانچ» دان مکیچن (Doon Mackichan)، نویسنده و بازیگر که اخیرا در رادیو 4 بی‌بی‌سی برنامه مستندی را درباره افزایش خشونت علیه زنان در تلویزیون ساخته بود، حضور دارد.

با توجه به قوانین «جايزه كتاب استانچ»، از میان مسابقه دهندگان، هر اثری که معیار این جایزه را برآورده نکند رد صلاحیت می شود؛ برای مثال حتی اشاره ای اندک به زنانی که مورد ضرب و شتم، آزار و اذیت، سوء استفاده جنسی، تجاوز یا قتل قرار گرفته اند. از داستان های مهیج با موضوع جنایتی، روانشناسی، کمدی و معمایی نیز استقبال می شود.

مترجم: زهرا شریفی

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: