کد خبر: 33946
تاریخ انتشار: شنبه, 25 فروردين 1397 - 14:09

داخلی

»

اخبار کتاب

اعلام‌ برنامه‌های کمیته علمی فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران

منبع : لیزنا
مدیر کمیته علمی فرهنگی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برنامه‌ و فعالیت‌های این کمیته را تشریح کرد.
اعلام‌ برنامه‌های کمیته علمی فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام ستاد خبری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، داریوش نویدگویی؛ مدیر کمیته علمی فرهنگی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های این کمیته گفت: در این دوره از نمایشگاه هفت سرا با پنج عنوان خواهیم داشت و برای هر یک از این سراها برنامه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سرای اهل قلم 60 برنامه به مدت 90 ساعت در نظر گرفته شده است. موضوعات برخی از این برنامه‌ها عبارتند از: بررسی موانع و چالش‌های صنعت نشر، کپی‌رایت، قانون معافیت مالیاتی ناشران، اقتصاد نشر، فروش آنلاین کتاب، معایب و محاسن تعدد ناشران در ایران، حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی، صادرات و واردات کتاب در ایران. همچنین به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران مراسمی با این عنوان در نمایشگاه برگزار خواهد شد.

نویدگویی با اشاره به برنامه‌های سرای اندیشه عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی این روزها موضوع کم آبی و صرفه‌جویی در مصرف آب است و به همین دلیل در برنامه‌های این تالار تلاش شده است تا به این موضوع نگاه ویژه‌ای شود. ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی ایران، اقوام ایرانی، حقوق و مالکیت معنوی، نقش غرب در ترویج فرهنگ تکفیری، تنوع ادیان و اقوام الهی در ایران از جمله سرفصل‌های موضوعی برنامه‌های این سالن هستند.

مدیرکمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران از رونمایی 50 کتاب در سالن کتابنما خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ناشران می‌توانند کتاب‌های منتشر شده در سه سال گذشته را عرضه کنند، در این سالن تلاش خواهد شد تا کتاب‌هایی که در طول این سال‌ها به خوبی معرفی نشده‌اند، مورد توجه قرار گیرد.

وی در توضیح فعالیت‌ها و برنامه‌های سالن هنرنما نیز گفت: تلاش خواهد شد در ایام نمایشگاه برنامه‌های هنری هر استان با توزیع کاتالوگ معرفی شوند. نمایش آثار خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، برگزاری کارگاه‎‌های هنری، معرفی قهرمانان ورزشی پس از انقلاب و جاذبه‎‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های این سالن خواهد بود. همچنین در برنامه‌ای ویژه 40 شهید مدافع حرم همراه با خانواده‌هایشان حضور خواهند یافت و از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

نویدگویی ادامه داد: در سالن اردیبهشت نیز برنامه‌هایی همچون فرهنگ انتظار، آیین پهلوانی، بزرگداشت شیخ صدوق و ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران با حضور مسئولان ایرانی و سفرای خارجی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  با شعار «نه به کتاب نخواندن»  از 12 تا 22 اردیبهشت ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: