کد خبر: 35004
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 24 خرداد 1397 - 10:09

داخلی

»

اخبار کتاب

فراخوان چهارمین دورۀ جشنوارۀ دهخدا

منبع : لیزنا
فراخوان چهارمین دوره انتخاب كتاب سال اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر كشور اعلام شد.
فراخوان چهارمین دورۀ جشنوارۀ دهخدا

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر ایران، به مناسبت شصت‌ وسومین سالگرد تأسیس شركت انتشارات علمی و فرهنگی، چهارمین دورۀ انتخاب و معرفی «كتاب سال اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر كشور» توسط این انتشارات و با همكاری وزارتخانه‌های تعاون، كار و رفاه اجتماعی- علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

دبیرخانۀ «كتاب سال اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر كشور» در چهارمین دوره بنا بر آیین‌نامه، كتاب‌هایی را كه طی اول فروردین ۱۳۹۶ تا پایان اسفند ۱۳۹۶ در دو حوزۀ تألیف و تصحیح برای نخستین‌ بار توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نگارش، چاپ و منتشر شده است را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد و از صاحبان آثار برتر در آبان ۱۳۹۷ هم‌زمان با بیست‌وششمین دورۀ هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران تجلیل به عمل می‌آورد.

در این دوره صرفاً تمامی كتاب‌های منتشر شده در حوزه علوم انسانی به شرح زیر مورد بررسی و داوری قرار خواهد گرفت:

۱.تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی؛ ۲. حقوق؛ ۳. زبان و ادبیات فارسی؛ ۴. علوم اجتماعی و ارتباطات؛ ۵. علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری؛ ۶. علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی؛ ۷. علوم سیاسی، روابط بین الملل و مطالعات منطقه‌ای؛ ۸. فقه، اصول‌، علوم قرآن و حدیث؛ ۹. فلسفه، کلام، اخلاق، ادیان و عرفان؛ ۱۰. فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و کتابداری؛ ۱۱. مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)؛ ۱۲. مطالعات هنر و زیبایی شناسی.

بخش ویژه:

به منظور گسترش فرهنگ کار و خلاقیت و نوآوری در جامعه و نیز تبیین مبانی نظری و راهکارهای علمی اقتصاد مقاومتی در بخش ویژه کتاب های چاپ و منتشر شده با موضوع «فرهنگ کار و کارآفرینی، سلامت ـ بیمه و اقتصاد مقاومتی» مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و از صاحبان آثار برتر نیز تجلیل  به عمل می آید.

همچنین جایزه هیأت داوران نیز به ناشر یا ناشران برتر کتب دانشگاهی اهدا خواهد شد.

شرایط شرکت:

کتاب هایی که صرفاً توسط اعضای هیأت علمی (اعم از شاغل و بازنشسته) دانشگاه‌های سراسر کشور نگارش، چاپ و منتشر شده است و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

ناشران کتاب های دانشگاهی می توانند گزارش عملکرد سه سال اخیر خود را در این حوزه به آدرس دبیرخانه ارسال نمایند.

ارائه مدرک دال بر عضویت در هیأت علمی یکی از دانشگاه‌های کشور، ضروری است.

از همۀ نویسندگان، ناشران، مراکز و موسسات علمی و پژوهشی و فرهنگی در خواست می شود دو نسخه از کتاب‌های خود را که در موضوعات یاد شده در بالا چاپ و منتشر نموده‌اند تا پایان تیر ۱۳۹۷ در مهلت مقرر به دبیرخانه «کتاب سال اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور» به آدرس تهران، خیابان آفریقا، چهارراه حقانی، کوچه کمان، پلاک ۲۵. طبقه پنجم، صندوق پستی: ۹۶۴۷-۱۵۸۷۵ارسال نمایند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: