کد خبر: 35245
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 تیر 1397 - 12:41

داخلی

»

اخبار کتاب

اهدای کتاب «خزینه المخطوطات» به خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد سند

منبع : لیزنا
کتاب «خزینه المخطوطات» توسط مخدوم سلیم‌الله صدیقی، نویسنده این اثر به خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد سند پاکستان اهدا شد.
اهدای کتاب «خزینه المخطوطات» به خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد سند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مخدوم سلیم‌الله صدیقی، نویسنده کتاب «خزینه المخطوطات» طی روز شنبه، 2 تیرماه ضمن حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد سند با احمد عبدالله‌پور، وابسته و مسئول خانه فرهنگ کشورمان دیدار و گفت‌گو کرد.

عبدالله‌پور با تأکید بر گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور گفت: کتاب «خزینه المخطوطات» با فهرست‌نویسی 16 هزار نسخه خطی، یکی از ارزشمندترین منابع موجود در خصوص نسخ خطی فارسی، عربی و غیره موجود در ایالت سند است.

مخدوم سلیم‌الله صدیقی نیز در این دیدار در باره مقدمه این کتاب اظهار کرد: در این کتاب، توضیحاتی پیرامون نحوه ساخت کاغذ، قلم و استفاده از آنها در دوران قدیم ارائه شده و در ادامه، به بررسی تاریخچه خط و نسخ خطی از دوران پادشاهان سمان تا دوران پادشاهان تالپورها پرداخته است.

وی همچنین به رونق خط فارسی نستعلیق در دوران پادشاهان تالپور اشاره و این دوره را دوره طلایی شکوفایی شعر و ادب فارسی در سند عنوان کرد.

این نویسنده افزود: در بخش دیگری از این کتاب به ورود اساتید خط ایرانی به سند اشاره دارد که باعث رونق هنر خوشنویسی در این سرزمین شده است.

اهدای کتاب «خزینه المخطوطات» به خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد سند پایان بخش این دیدار بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: