کد خبر: 35462
تاریخ انتشار: شنبه, 16 تیر 1397 - 15:51

داخلی

»

اخبار کتاب

 برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی فراگیران زبان و ادبیات فارسی در یونان

منبع : لیزنا
سال تحصیلی فراگیران زبان و ادبیات فارسی در محل رایزنی فرهنگی ایران در یونان و نیز دانشگاه پنتئون این کشور، به پایان رسید.
 برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی فراگیران زبان و ادبیات فارسی در یونان

به گزارش لیزنا و بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فراگیران زبان فارسی هفته گذشته با شرکت در امتحانات پایان سال تحصیلی، به سؤالات و پرسش‌های امتحانی جواب دادند.

در امتحانات پایان سال تحصیلی تعداد 130 نفر فارسی‌آموز شرکت کرده بودند. این فارسی آموزان در خلال سال تحصیلی گذشته در مقاطع ابتدایی، متوسطه و پیشرفته، بخش زیادی از دستور زبان فارسی، انشا نگاری، ادبیات فارسی  و صحبت کردن در سطوح مختلف را فرا گرفتند.

رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی کشورمان در یونان در راستای گسترش و توسعه زبان فارسی، از دو سال پیش با همکاری دانشگاه پانتئون یونان، در محل این دانشگاه کلاس‌های زبان فارسی را دایر کرد که مورد استقبال دانشجویان یونانی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، طی دو سال گذشته تلاش‌ها و همت رایزنی فرهنگی ایران در یونان و تبلیغ از طریق شبکه‌های مجازی، موجب شده که علاقه یونانیان برای فراگیری زبان فارسی به طور چشمگیری افزایش یابد.

همچنین در میان فراگیران زبان فارسی تعداد زیادی از شخصیت‌های فرهنگی و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارند که پس از آشنایی با زبان فارسی در محل رایزنی فرهنگی کشورمان و دانشگاه پانتئون، تعداد زیادی از آنان علاقمند شده‌اند که پایان‌نامه‌های خود را در مورد ایران و اسلام ارائه و یا تحقیقات علمی کوتاه‌مدتی را در ایران با همکاری اساتید ایرانی انجام دهند.

شایان ذکر است، فراگیران زبان فارسی در یونان به علت رابطه دیرینه و تاریخی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و یونان به یادگیری زبان فارسی علاقه مندند و همچنین نسبت به شعر، هنر و موسیقی ایرانی، تاریخ ایران باستان و ایران امروز که نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان از نظر فرهنگی و سیاسی ـ اجتماعی تأثیرگذار و رو به پیشرفت است، توجه می‌کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: