کد خبر: 35967
تاریخ انتشار: شنبه, 06 مرداد 1397 - 11:56

داخلی

»

اخبار کتاب

تقدیر رییس كتابخانه بیازید تركیه از اهدای مجموعه فهرستگان نسخ خطی ایران

منبع : لیزنا
مدیر نسخه‌های خطی منطقه استانبول و رییس کتابخانه بیازید از اهدای مجموعه 32 جلدی فهرستگان نسخ خطی مربوط به کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به كتابخانه بیازید استانبول، تقدیر كرد.
تقدیر رییس كتابخانه بیازید تركیه از اهدای مجموعه فهرستگان نسخ خطی ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صالح شاهین، مدیر نسخه‌های خطی منطقه استانبول و رییس کتابخانه بیازید، با عبدالرضا راشد، وابسته فرهنگی ایران در استانبول دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالح شاهین هدف از این دیدار را تأكید بر ضرورت همکاری‌های فرهنگی عنوان كرد و گفت: مجموعه نسخ خطی استانبول، گنجینه بی‌نظیری است که بخش اعظم این نسخ به زبان فارسی هستند و ما علاقمند به همکاری در زمینه تجدید کتب و همچنین فهرست‌نویسی هستیم.

وی همچنین از اهدای مجموعه فهرستگان نسخ خطی مربوط به کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به كتابخانه بیازید استانبول، تقدیر كرد.

عبدالرضا راشد، وابسته فرهنگی كشورمان هم با بیان سخنانی با اشاره به نقش فرهنگ در تقویت روابط دو کشور در ابعاد و سطوح مختلف، همکاری‌های دوجانبه در موضوع نسخ خطی را بسیار مثبت ارزیابی و بر تقویت آن تأکید كرد.

وی افزود: مجموعه نسخه‌های خطی ترکیه، یکی از نادرترین مجموعه‌ها در زمینه زبان فارسی است و فهرست‌نویسی و تجدید چاپ برخی از آنان می‌تواند به تقویت روابط فرهنگی کمک شایانی كند.

گفتنی است؛ وابسته فرهنگی ایران در استانبول در تاریخ 25 تیرماه امسال، مجموعه نفیس 32 جلدی فهرستگان نسخ خطی کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران را از طرف این كتابخانه به مدیریت نسخه‌های خطی منطقه استانبول اهدا كرده بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: