کد خبر: 36010
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 مرداد 1397 - 10:27

داخلی

»

اخبار کتاب

اعلام آمادگی مرکز فرهنگی شهر طرطوس سوریه برای آموزش زبان فارسی

منبع : لیزنا
مدیر مرکز فرهنگی شهر طرطوس در دیدار با وابسته فرهنگی کشورمان در لاذقیه سوریه گفت: چنانچه موافقت وزارت فرهنگ دریافت شود و تعداد داوطلبان حد نصاب لازم برسد، آمادگی داریم تا دوره‌های آموزش زبان فارسی را برگزار كنیم.
اعلام آمادگی مرکز فرهنگی شهر طرطوس سوریه برای آموزش زبان فارسی

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، غلامحسین حسینی‌درقه، وابسته فرهنگی کشورمان در لاذقیه با کمال بدران، مدیر مرکز فرهنگی شهر طرطوس (85 کیلومتری لاذقیه) دیدار كرد. این دیدار در حاشیه همایش «قصه کوتاه» انجام شد.

کمال بدران در این دیدار از برنامه‌های مرکز فرهنگی شهر طرطوس در برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و استقبال از گروه‌های موسیقی سنتی، سخن به میان آورد و از آمادگی آن در برپایی میزگردها و نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی و صنایع دستی و پخش فیلم‌های سینمایی، با همكاری مركز فرهنگی ایران در لاذقیه، شد.

مدیر مرکز فرهنگی طرطوس همچنین از برگزاری هفته موسیقی روسیه که در آن مرکز انجام شده بود احساس خرسندی كرد و گفت: تأثیرگذاری و اثربخشی موسیقی در یاد و خاطر مردم سوریه اثری جاودانه و ماندگار دارد. بر این اساس در خصوص گروه موسیقی ایران و با اخذ موافقت مرکز فرهنگی ایران در لاذقیه، آمادگی میزبانی از گروه‌های موسیقی ایرانی را اعلام می‌كنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان كرد: چنانچه موافقت وزارت فرهنگ دریافت شود و حد نصاب داوطلبان و علاقمندان به زبان فارسی به 10 نفر برسد، مرکز فرهنگی طرطوس آمادگی دارد تا دوره‌های آموزش زبان فارسی را با تدریس فارغ‌التحصیلان سوری دانشگاه‌های ایران، برگزار كند.

طرفین این دیدار پس از پایان گفت‌وگوها در محل برگزاری همایش «قصه کوتاه» حاضر شدند. این همایش با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی شهر طرطوس از جمله استاندار، مدیر مرکز فرهنگی شهر بانیاس و نیز نویسندگان و فرهنگیان دانشگاه طرطوس، برگزار شد.

در این همایش شرکت‌کنندگان که همگی از نویسندگان و داستان‌سرایان سوریه بودند، برای اجرای بخش‌های از قصه‌های خود به جایگاه آمدند و با خواندن داستان‌های خود، از سوی حاضران تشویق شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: