کد خبر: 36396
تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 مرداد 1397 - 23:32

داخلی

»

اخبار کتاب

از کتاب «الف لام خمینی» رونمایی شد

منبع : لیزنا
آیین رونمایی از کتاب «الف لام خمینی» با حضور جمعی از مسئولان و نویسندگان در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد.
از کتاب «الف لام خمینی» رونمایی شد

به گزارش لیزنا، در این مراسم که به همت خانه کتاب روز 22 مرداد ماه برگزار شد، نیکنام حسینی پور؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی؛ دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و جمعی از مسئولان سیاسی و اهالی فرهنگ حضور داشتند.

حسینی پور با اشاره به اینکه خانه کتاب سعی دارد در چهلمین سال انقلاب اسلامی کتاب های جدیدی را که در مورد امام خمینی (ره) نوشته شده رونمایی کند، گفت: فردی از ایران برخاست که توانست رهبری یک جریان و نهضت را به عهده بگیرد و نگاه دیگری به جامعه، سیاست، فقه و فلسفه در اسلام داشت. از نظر شخصیت سیاسی، امام فقیه بزرگ، فیلسوفی نوآور، عارفی وارسته و معلمی سترگ برای نسل ما و نسل قبل بود. نباید نگاه ما نگاهی یک جانبه باشد؛ حوزه اندیشه سیاسی با مفهوم ولایت فقیه نظریه جدیدی در حوزه سیاست شیعی به وجود آورد. در حوزه فقه و حتی عرفان و شعر نیز نوآوری هایی کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی فرصت خوبی برای صحبت درباره امام خمینی بعد از 40 سال است. شخصیت امام به حق طیبه الله بود که به فرموده خدا در قرآن، شاخه‌های استوار در خاک و شاخه‌هایی پر ثمر در آسمان دارد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: شخصیت نظری امام نیز فوق العاده است، شخصیتی صاحب مسلک در حوزه عرفان و فلسفه که آموختن کتاب‌های تالیفی ایشان صرفا به مطالعه نیست و استاد می‌خواهد. اگر تاریخ اصول فقه اسلام را ببینید در اواسط قرن 12 تا اواسط قرن 13 اوج اصول هاست.

او ادامه داد: آنچه از امام، امام ساخته است، امام روی دیگر سکه اش به اوج طعنه زده و در حوزه شخصیت عملی قرار گرفته؛ امام با خودش، خدا، مردم و دانشش صادق بود. و این شخصیت او در ابعاد عملی و نظری قله شخصیت او را رقم زد. این چنین است که شاهد درخشش او در عرصه ها و هنوز حجاب معاصرت هستیم. زمان باید بگذرد تا شخصیت امام (ره) نشان داده شود.

وی گفت: امام خمینی (ره) را باید در سیر امام شناسی شناخت و گامی که آقای بهبودی از جهت نگارش ابعاد نظری و عملی امام با توجه به اسناد متقن و با قلمی روان نگاشته است، گام بزرگی است، اما این شروع، تازه آغاز کار ما در امام شناسی امام خمینی (ره) است.

رسول جعفریان، نویسنده و پژوهشگر در مورد کتاب های تاریخی ایران و فراز و فرود های آن در دوره های مختلف صحبت کرد و سپس به نقد کتاب  الف لام خمینی  پرداخت.

علیرضا کمری، نویسنده به توضیح در مورد کتاب الف لام خمینی پرداخت و گفت: معمولا زندگی نامه ها در سیاست تاریخ و ادبیات نوشته می شوند. چیزی که در این کتاب قابل اعتناست این است که ادبیات، نقش خلاق نگارش آفرن ندارد. سازه و ساخت این کتاب به یک زندگینامه تاریخی است نه ادبی. بنابراین مطالبی در این کتاب است که قبلا در هیچ کتابی نبوده و ابهاماتی را برطرف ساخته است.

در ادادمه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری طی سخنانی، درباره امام و کتاب های تاریخی به بیان خاطراتی پرداخت.

در پایان از کتاب «الف لام خمیی» رونمایی و از هدایت الله بهبودی، نویسنده اثر و همسرش تقدیر و هدایایی به آنها اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: