کد خبر: 37268
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 مهر 1397 - 09:15

داخلی

»

اخبار کتاب

آغاز ثبت‌نام سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی

منبع : ستاد اطلاع‌رسانی رویداد‌های ترویج کتاب‌خوان
 ثبت نام از یک هزار و هفتصد شهر و روستای متقاضی شرکت در سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی آغاز شد.
آغاز ثبت‌نام  سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی

 به گزارش لیزنا، به گفته ابراهیم حیدری دبیر  ستاد هم آهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب  در سومین دوره فعالیت جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی بیش از یک هزار و هفتصد شهر و روستا در سراسر ایران، برای راه‌انداز باشگاه کتاب‌خوانی اعلام آمادگی کردند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://bookpromotion.ir/reading-clubs/club-register-3/  اطلاعات باشگاه‌شان را ثبت کنند.

بر اساس این گزارش ثبت‌نام سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی از اول مهرماه آغاز شده و علاقه مندان تا پایان وقت اداری روز بیستم مهرماه برای ثبت نام در این رویداد ترویج کتابخوانی فرصت دارند.

 سرپرست سرپرست دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌چنین توضیح داد: از اردبیهشت‌ماه با تشکیل دبیرخانه استانی جام باشگاه‌های کتابخوانی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان باشگاه‌ها، فعالیت‌های این رویداد ترویج‌کتاخوانی در سطح شهر‌ها و استان‌ها  آغاز شده است. همچنین با ثبت‌نام باشگاه‌ها، اعضاء آن می‌توانند از تسهیلات خرید کتاب برخوردار شوند.  همزمان با هفته کتاب باشگاه‌های  کتابخوانی برگزیده در سطح استان‌ها معرفی خواهد شد و باشگاه‌های کتاب‌خوانی برتر کشوری نیز در اختتامیه سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی،  در بهمن‌ماه معرفی و تقدیر خواهند شد.

این مقام مسئول گفت: باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با ثبت‌نام در وب‌سایت شبکه ترویج کتابخوانی ایران، از امکان تخفیف کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌های شهرشان بهره مند می شوند. هر فرد می‌تواند با تخفیف پنجاه درصدی تا سقف شصت هزارتومان کتاب خریداری کند.

فهرست، کتاب‌های برگزیده نهاد‌های مختلف در اختیار کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفته و می توانند بر ااس آن فهرست کتاب‌ها مد نظرشان را انتخاب و خریداری کنند.

همچنین در این طرح امکانی برای راه اندازی کتابخانه های کوچک دیده شده است تا هر عضو دست‌کم، یک کتاب به باشگاه ارائه ‌کند و با تاسیس و تقویت کتاب‌خانه‌های کوچک با مشارکت اعضاء، فرصتی پیش می‌آید تا اعضاء باشگاه‌ها  از این طریق  کتاب‌های‌شان را با هم مبادله می‌کنند و با هم می‌خوانند؛ درباره کتاب‌های خوانده شده گفت‌وگو و آن‌ها را داوری می‌کنند.

در پایان کتاب برتر از نگاه اعضاء  در باشگاه انتخاب می‌‌شوند. سپس در نامه‌هایی به نویسندگان، نظرشان را درباره کتاب‌های برتر می‌نویسند و کتاب‌هایی را که پسندیدند در فیلم‌های کوتاه موبایلی به دیگران معرفی می‌کنند. در بخشی دیگر، کتاب‌های برگزیده باشگاه‌ها با حضور نمایندگان آن‌ها مجددا داوری می‌شود و کتاب یا کتاب‌های برگزیده کودکان و نوجوانان شهر انتخاب می‌شوند. هم‌چنین با داوری فیلم‌ها و نامه‌های بچه‌ها از سوی داوران در هر شهر بهترین فیلم‌ها معرفی و بهترین نامه‌ها به نویسندگان انتخاب و در مراسم پایانی از آن‌ها قدردانی و جایزه بچه‌های شهر به نویسنده برگزیده اهداء می‌شود. 

 

 

 

  

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: