کد خبر: 38830
تاریخ انتشار: شنبه, 04 اسفند 1397 - 08:57

داخلی

»

اخبار کتاب

 مرضیه رحماندوست داستان قطار هاربین را در نیستان روایت کرد

منبع : روابط عمومی انتشارات نیستان
نيستان کتاب صوتی «قطار هاربین» ترجمه علی فامیان و از برگزیدگان جایزه ا. هنری 2016 را منتشر کرد.
 مرضیه رحماندوست داستان قطار هاربین را در نیستان روایت کرد

به گزارش لیزا، «قطار هاربین» مجموعه داستانی است که به اعتراف سردبیر این سال برگزیدگان جایزه ا. هنری؛ نشان می‌دهد که ترسیم خط و مرزی برای معرفی داستان‌نویسان برگزیده در عرصه کوتاه‌نویسی و انتخاب آثار کوتاه برتر در جهان، امری اشتباه و غیر قابل ممکن است.

داستان‌های این مجموعه را در یک نگاه کلی می‌توان در دو بخش تقسیم بندی کرد. نخست داستان‌هایی که نشان از تلاش انسان مدرن برای ایجاد و ترسیم رابطه‌ای تازه میان خود و جهان زیستی پیرامونش دارد و در وهله بعد داستان‌هایی که به درون انسان معاصر سفر می‌کند و از روحیات و حس و حالات مختلف زیستی او سخن به میان می‌آورد و از همین منظر است که این مجموعه قابل اعتنا و توجه است.

ارتباط دوسویه میان انسان و جامعه مدرن و ابزارهایی که او برای زیستن و حیات در این جامعه دست و پا می‌کند و دست یازدینش به انواع متد و شیوه‌های زیست و فراموشی است که این آثار را از منظر ادبی قابل توجه کرده است. از سوی دیگر نوع انتخاب زاویه دید، استخراج کلمات و چینش آنها برای داستان‌پردازی و فضاسازی داستانی برای پیشبرد داستان را نیز باید به داشته‌های این مجموعه برای مخاطبانش افزود.

روایت کشف راز و رمز زندگی توسط یک بازیکن بیس‌بال از طریق کشف رمز و راز نهفته در بازی، یا تعریف زندگی انسانی که یک دست خود را از دست داده است، یا روایت کسانی که سعی می‌کنند از طریق مدیتیشن با دود رابطه زیستی خود را تعریف کنند، انتخاب زندگی از میان خلاقیت و روزمرگی و یا خوشبختی از منظر پیرمرد پا به سن گذاشته‌ای که سعی می‌کند با حضور در کنار یک دریاچه به ماهیگیری بپردازد؛ بخشی از روایت‌های داستانی است که در این مجموعه با آنها روبروییم.

کتاب صوتی «قطار هاربین» که با ترجمه علی فامیان و صدای مرضیه رحماندوست منتشر شده است، در سایت و اپلیکیشن «نوار» و «کتابراه» و «فیدیبو» قابل دسترسی و خرید است.

برای شنیدن نمونه اینجا را کلیک کنید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: