کد خبر: 39236
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 فروردين 1398 - 15:42

داخلی

»

اخبار کتاب

فقط عاشقان هری پاتر بخوانند!

شایعاتی که در مورد دنیای هری پاتر وجود دارد +عکس

منبع : www.livelib.ru
 نویسنده کتاب «هری پاتر» با توجه به جزئیات یا معانی جدیدی که توسط طرفداران این مجموعه داستان کشف یا بیان می شوند، دائما توضیحات جدیدی ارائه می کند.
شایعاتی که در مورد دنیای هری پاتر وجود دارد +عکس

به گزارش لیزنا، گاهی اوقات داستان های جذاب چنان در زندگی مخاطبانشان نفوذ می کنند که انگار پس از تمام شدن ماجرا، همچنان قهرمانان آ ها در زندگی روزانه خوانندگان حضور دارند و دائما مخاطبان سعی می کنند جزئیات یا ماجراهایی را که قبلا در داستان از چشمشان پنهان مانده بود کشف کنند. کتاب های «هری پاتر» نیز از آن دسته داستان هایی است که هر روز سوالات جدیدی در مورد پشت پرده ماجراها طرح یا جزئیات جدیدی از آن کشف می شود؛ به طوری که نویسنده کتاب نیز ناگزیر از پاسخگوییست.

کتاب های «جک رولینگ» نویسندۀ بریتانیایی و فیلم های آن، برای همیشه جهان را تغییر دادند. «هری پاتر»  به یک بُت برای میلیون ها طرفدار در سراسر جهان تبدیل شد و آنها را با مشغله هایی جدید سرگرم کرد.

عاشقان «هری پاتر» (آنگونه که آنها خود را می خوانند) هر روز به دنبال جزئیاتی جدید در کتاب و معانی که قبلا متوجه آن نشده بودند می گردند. برای مثال یک پست در توییتر به وجود آمد که سعی می کرد یکی از مهمترین مبهمات «هری پاتر» را افشا کند. کاربر با نام Today Years Old گفت که جای زخم معروف «هری» هیچ ربطی به رعد و برق ندارد. اما طرفداران «هری پاتر» بی اندازه عصبانی شدند!

با این حالا استدلال های Today Years Old مهم است. او با استفاده از منابع صفحه انگلیسی Wikia در مورد جهان جادوها و اکتشافات نشان داد تکرار حرکت بازوها که باعث ایجاد جای زخمی مانند جای زخم پیشانی هری پاتر می شود، در جادوگری برای انجام یک طلسم ممنوعه لازم است.

مسلما طرفداران «هری» برای یافتن چیزی در تایید این حرف با شتاب به کاویدن کتاب ها و دیدن دوباره فیلم ها پرداختند. در مورد کتاب مطمین نیستیم اما فیلم این نظریه زیبا را از بین می برد. همانطور که بسیاری متوجه شدند، بعید به نظر می رسد خود «رولینگ» چنین چیزی را طرح ریزی کرده باشد.

به هر حال این نویسنده به طور روز افزون با حقایقی غیرمنتظره علایق جدیدی را در مخاطبان به اثر خود ایجاد می کند.

به هر حال چند مورد از این استدلال ها را ذکر می کنیم.

«روبیوس هاگرید» (از شخصیت‌های تخیلی مجموعه داستان‌های هری پاتر) «پاترونوس» (جادو و یک نیروی مثبت) خاص خود را ندارد. این مرد گنده در مقابل «دامیناتورها» کامل بی دفاع است. نویسنده توضیح داده که این جادو برای «هاگرید» بسیار دشوار بوده است.

به گفته «رولینگ» کل دنیا نام «ولدمورت» (Vol de Mort) را اشتباه تلفظ می کند. در نظر او حرف T در آخر کلمه خوانده نمی شود و و نام Voldemort دارای ریشه ای فرانسوی است و این کلمه را می توان «پرواز مرگ» ترجمه کرد.

«لونا لاوگود» (Luna Lovegood) متولد بُرج دلو (آبریز)، یازدهمین برج فلکی از دایرةالبروج است. نویسنده به کسانی که در این مورد کنجکاو بودند گفت که او متولد 13 فوریه است.

پس از اینکه یکی از پرتال ها تلاش کرد تا هزینه تحصیل در مدرسه «هاگوارتز» را محاسبه کند، نویسنده کتاب اعلام کرد که تحصیل در این مدرسه رایگان است و تمام هزینه های مسکن و آموزش دانشجویان توسط «وزارت سحر و جادو» پرداخت می شود. هزینه تحصیل در مدرسه برای بچه ها در یک سال تحصیلی 48 هزار دلار می شود.

«پاتیل درزدار» میخانه معروف در «هری پاتر» می توانست در آغاز قرن نوزدهم در هنگام ساخت جاده «چرینگ کراس» (Charing Cross) تخریب شده باشد. اما نقشه شهری تغییر یافت و میخانه نجات پیدا کرد. این شایعه به وجود آمده است که این تغییر در نقشه بدون طلسم «ایمپریو» (imperio) ممکن نیست!

در دنیای «هری پاتر» 11 مدرسه جادویی وجود دارد. در کتاب سه تا از این مدارس آمده است؛ «هاگوارتز»، «دارمسترانگ» و «بوباتون». «رولینگ» همچنین چهارمین مدرسه را هم ذکر کرده است؛ «مدرسه‌ ژاپنی مهوتوکورو».

«میرتل گریان» (Moaning Myrtle) مسلما یک اسم واقعی دارد. این همان دختری است که روح او در توالت مردانه «هاگوارتز» زندگی می کند. او زمانی که «تام ریدل» اولین بار اژدهای «باسیلیسک» را آزاد کرده، مرده است. اسم کامل او  «میرتل الیزابت وارن» (Myrtle Elizabeth Warren) است.

وقتی «هری» و «آلبوس دامبلدور» جلوی آینه «ایرایزد» ایستادند، مدیر گفت که خودش را در جوراب های پشمی می بیند. «آلبوس» در واقع خانواده خود را زنده و خوشحال دیده بود.

«کلاه گروه ‌بندی» دو دقیقه لازم دارد تا دانشکده را تعیین کند. در داستان او فقط دوبار بیشتر فکر کرده است؛ یکبار در مورد «مینروا مک‌گوناگل» انتخاب بین دانشکده های «گریفیندور» و «ریونکلا» و بار دیگر در مورد «پیتر پتی گرو» و انتخاب بین دانشکده های «گریفیندور» و «اسلیترین».

«هاگوارتز» در قرن بیستم تاسیس شد، اما جادوگران هشتصد سال بعد فاضلاب را از جهان جادوگران مرده قرض کردند. قبل از آن، جادوگران هر جا که پیش می آمد کار خود را انجام می دادند و سپس خودشان را با کمک جادو تمیز می کردند!

به این ترتیب در طول سال ها چندین نظریه منطقی یا غیرعقلانی توسط طرفداران  هری پاتر ایجاد شده است به گونه ای که در ذهن نمی گنجند! فهرست کردن این نظریات تا ابد هم تمام نخواهد شد و اینها حتی جدا از جزئیاتی هستند که نویسنده در کتاب هایش و فیلم سازان در فیلم هایشان پنهان کرده اند. اما این مطلب حداقل این واقعیت دلپذیر را تأیید می کند که مردم واقعا جهان هری پاتر را دوست دارند.

ترجمه: زهرا شریفی

ریحانه احدی
|
iran
|
1400/09/28 - 17:17
1
3
سلام نویسنده کتاب های هری پاتر جوان رولینگ است چون کتاب های زن ها فروش نمی رفت با نام جی کی رولینگ امضاشون کرد «کی مخفف کاترین نام مادربزرگ اوست شما نوشتین جک رولینگ
من
|
Iran
|
1399/04/04 - 13:18
0
8
عالی بود به نظر برای من که خیلی هری پاتر رو ماجرا اش رو دوست دارم خیلی خوب بود
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: