کد خبر: 27887
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 اسفند 1395 - 16:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

انتشار دو فصلنامه توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی

منبع : لیزنا
ششمین شماره از فصلنامه «آرشیو ملی» و یکصد و هشتمین شماره از فصلنامه «مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات» منتشر شد.
انتشار دو فصلنامه توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ششمین شماره از فصلنامه «آرشیو ملی» با سر فصل‌هایی چون مقالات آرشیوی، مقالات تاریخی  اسنادی و مقالات حفظ و نگهداری اسناد منتشر شد.

در این شماره از فصلنامه «آرشیو ملی» به مقالاتی چون طرح تدوین اصطلاح‌نامه مواد موزه‌ای، القاب زنان درعصر قاجار، اسناد فارسی گرجستان، اسناد ملی و آسیب‌های ‍یش روی آن، استاندارد آرشیو ملی انگلستان برای مخازن اسنادی و چند مقاله دیگر، اشاره شده است.

همچنین و یکصد و هشتمین شماره از فصلنامه «مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات» با مقالاتی چون رویکردهای نظری در تطور نظام‌های رده‌بندی منابع کتابخانه‌ای، شناسایی و اولویت بندی موانع یک‌پارچه سازی در نظام‌های مدیریت اسناد الکترونیکی، تاثیر القای هیجانی بر بازیابی اطلاعات و نقش مشارکتی کتابداران در توسعه نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای، منتشر شده است.

از دیگر مقاله‌های منتشر شده در این فصلنامه می‌توان به تبیین سیر تبدیل ایده به پدیده در علوم انسانی ایران، بازیابی اطلاعات جغرافیایی در محیط وب و رعایت استاندارد ایزو 5966 در تدوین گزارش‌های فنی (نمونه‌پژوهی: گزارش‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب)، اشاره کرد.

علاقمندان جهت تهيه این فصلنامه‌ها می‌توانند با تلفن 81623277 واحد فروش انتشارات، تماس بگيرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: